Читај ми!

Srbi 17. na Bol d' Oru

Srbija rejsing tim uspešno je završio i ovogošdišnju trku 24 časa Bol d'Or, koja se vozila na čuvenoj stazi Manji Kur u Francuskoj. Naša ekipa bila je 17 u klasi Super štok, a pretposlednja u generalnom plasmanu, ali kada se uzme u obzir da su trku počele 52 ekipe, a da ju je završilo svega 35 timova, možemo reći da je naša ekipa ostvrila dobar plasman u konkurenciji najvećih svetskih fabričkih timova.

Ovogodišnja trka 24 časa Bol d' Ora, 75 po redu, prošla je u potpunoj dominaciji Suzuki Rejsing tima iz Francuske, za koji su vozili Visent Filipe, Fredi Forej i Diasaku Sakai.Bio je tonjihov četvrti trijumf na trci.  Oni su za 24 časa izvezli 814 krugova.

Što se tiče klase Super štok u kojoj je bio i naš tim, najbolji su bili vozači T Motorsa koji su bili 10 u generalnom plasmanu.

Za Srbija rejsing tim, koji je u prvoj trci svetskog šampionata brojao 25 ljudi, motor Suzuki GSXR od 1000 kubnih centimetara odlično su vozili Dragoslav Perišić, Nenad Stojanović i Rumun Jan Mistod.

Dobro su počeli trku, koja je startovala u subotu u 15 časova i vozila se sve do nedelje u isto vreme.

Vozači su se smenjivali na svaki sat, a prvi je na motor seo Nenad Stojanović, koji je odlično vozio prvih sat vremena. Potom je u drugom satu nastupio Dragoslav Perišić koji je zabeležio i najbrže vreme po  krugu za naš tim u tom trenutku od 1,48,10 minuta, da bi potom i Jan Mistod održavao našu ekipu na odličnom 11 mestu u klasi Super štok, kao i na 30 mestu u generalnom plasmanu, od 52 tima koliko ih je bilo na stazi.

Prvi ozbiljniji problem Srbija rejsing tim imao je oko 18.30 časova kada je drugu vožnju na trci imao Nenad Stojanović. On je pao sa motora na izlasku iz krivine, oborivši za sobom još dva.

,, Ono čega sam se plašio na početku trke, da će mene neko od sporijih vozača u krivini oboriti, dogodilo se meni. Osećao sam da sam brz, da mi odgovara motor u potpunosti, mećutim na stazi se pojavilo ulje, proklizao sam i nažalost pao, a sa sobom oborio još dva motora. Ti vozači ljutili su se na mene, ali takvo je takmičenje, nepredvdivo'' - rekao je Stojanović.

Motor nije imao ozbiljniji kvar u tim trenutcima, tako da je nakon svega osam minuta boravka u boksu, naš tim nastavio trku za bodove.

Sve do 04.00 časova posle ponoći Mistod, Perišić i Stojanović beležili su odlična vremena, i po mraku ga održavali na 1,49,00 - kao da se vozilo po danu. Uspeli su da anuliraju osmominutno zadržavanje u boksu i da se vrate na deobu 12 mesta u klasi i 33 mesta u generalnom plasmanu.

,, Mislim da možemo i do borbe za desetu poziciju u klasi. Nula stepeni je na stazi, hladno je i veoma je teško voziti po mraku, jer nije osvetljena baš najbolje, ali motor dobro funkcioniše i prija mi u vožnji'' - naglasio je Jan Mistod.

Međutim, po mraku je najbolje vozio najiskusniji, Dragoslav Perišić,koji je u jednom trenutku spustio vreme po krugu na čak 1,47,50 za naš tim.

Ali, u 04.10 motor je na stazi jednostavno stao. Vozio je Nenad Stojanović, kada je motor na nekih kilometar i po od boksa stao usled kvara na elektronici. Stojanović je krajnjim naporima uspeo da dogura motor do boksa, gde je popravka trajala puna dva sata.

Odmah nakon toga, bio je Mistodov red vožnje, međutim i njemu je motor stao odmah po izlasku iz boksa, tako da je i on po propozicijama morao pored staze sam da gura motor pun kilometar.

,, Nismo znali tačan uzrok kvara na motoru. U pitanju je bila elektronika, ali nikako nismo mogli da rešimo problem tako brzo, jer nismo znali uzrok prestanka rada motora. Na kraju smo nakon dva sata uspeli da  ga osposobimo i nastavili smo trku'' - rekao je vođa mehaničarskog tima Đorđe Jovanović.

Rezultat i završnica trke za naš tim bila je pod znakom pitanja, ali zahvaljujući odličnom radu mehaničara, koji su nekako otklonili taj kvar, naša ekipa nastavila je trku. Imali su, međutim, veliki zaostatak za prvoplasiranim, tako da su morali do kraja da ostvare rezultat od 75 posto krugova, od broja koji je imala prvoplasirana ekipa u tom trenutku.

A onda, na samom kraju trke, u poslednjem satu vožnje, kada su svi pomislili da će naša ekipa mirno privesti Bol d' Or 2011. kraju,motor se prilokom vožnje Perišića i Stojanovića još dva puta zaustavljao.

Dragoslav Perišić takođe je kraj sebe poslednjim naporima snage gurao motocikl pun kilometar. Trku je završio Nenad Stojanović, koji je poslednjih pola sata vozio sa pola kapaciteta,ali je Srbija rejsing tim ipak ostvario 75 posto krugova od prvoplasiranog i završio trku na 35. poziciji, dok im je u klasi Super štok za dva mesta izostao jedan poen, pošto su bili 17. na kraju.

Odustalo je ukupno 17 ekipa, među kojima su i neke od najboljih svetskih ekipa, poput Munster Jamhe, za koju je vozio dvostruki svetski prvak Slovenac Igor Jerman.

Na kraju, potpunu dominaciju na celoj trci imala je ekipa Suzuki endjurans, koja je osvojila 35 poena.

Drugo mesto pripalo je Kavasaki SRC timu, sa 28 bodova, dok je treća na Bol d' Oru 2011. bila ekipa BMW-a.

Najbitnije za naš tim jeste da je trka na kraju završena, i da nije odustao, iako je na kraju bio pretposlednji u generalnom plasmanu. Naredna trka u svetskom šampionatu voziće se 21. maja u Albaseteu. Biće to trka od 8 časova vožnje.  

Ekipa RTS-a koju su činili snimatelj Srbislav Manojlović i novinar Nemanja Matić bila je na licu mesta, tako da ćete ekskluzivnu reportažu sa ovog događaja moći da vidite u nedelju od 18.15 časova samo na RTS 2 .

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 21. јул 2025.
36° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом