Imaginarni pejzaži
Predstavićemo album „Migracije” (Migration) Sajmona Skota koji je 26. juna objavila diskografska kuća Touch.
Kao i na svom prethodnom albumu Soundings Sajmon Skot posvećeno beleži svet oko nas, te se u osnovama numera nalaze terenski snimci nastali na različitim mestima i gradskim lokacijama naše planete. Ove primere akustične ekologije Skot nadalje kompjuterski tretira, iznoseći na videlo njihovu poetičku i muzičku suštinu.
Kao moto albuma Migracije Skot daje citat francuskog filozofa, sociologa i kako sam sebe predstavlja antroploga modernosti, Bruna Latura. Ova rečnica iz Laturove knjige „Uzemljenje: Politika novog klimatskog režima” objavljene 2018. godine glasi: „Svako od nas počinje da oseća kako mu tlo izmiče pod nogama. Otkrivamo, sa više ili manje jasnoće, da smo svi u migracijama prema teritorijama koje tek treba da budu punovo otkrivene ili na nanovo naseljene”.
U tom pogledu Sajmon Skot „nanovo otkriva” neka mesta koja se čine jasno upisana u kolektivnoj svesti. Album započinje moćnom reimaginacijom Crvenog trga u Moskvi, tačnije metro stanice koja se nalazi ispod ove lokacije. Terenski snimak načinjen 2015. godine, uz pomoć mikrofona koji prate kretanje umetnika po velikom metro čvorištu, otkriva zvučnu raznovrnost ljudi koji prolaze kroz Moskvu i kompleksnu akustiku podzemnog prostora. Skupina zvučnih događaja koji čine ovaj terenski snimak, odvode Sajmona Skota u pravcu stvaranja snažne odzvanjajuće strukture bazirane na neumoljivoj ritmičkoj repticiji, koja kao da donekle evocira ideju Crvenog trga kao simbola vlasti, moći i vojne snage.
Potom u numeri Mrmljanje suočavamo se sa potpuno drugačijom slikom. Ona je bazirana na snimku noćilišta gde ptice poput vrana, gačaca i čavki dolaze da odspavaju. Ovo mesto se nalazi u selu Bakenham u Norfoku, koje je Skot posetio zajedno sa australijskim umetnikom Lorensom Inglišem. Snimak ptičjeg ’čavrljanja’ se polako pretvara u zvuk modularnog sintisajzera, čiji dron menja svoju granualaciju i oblik talasa, reperezentujući polagano nestajanje svetla u sumrak.
Poslednje dve numere sa albuma Migracije – Borderlands i Fen(ce) – vezane su za snimke zaštićnih vlažnih staništa koji se nalaze u rezervatu prirode Holm Fen u Kembridžširu. Uz pomoć kontaktnih mikrofona, Skot je snimio zvukove drvenih stubova koji se nalaze u okolini kanala i reka, otkrivajući skrivenu akustičnu ekologiju ovog područja.
Urednica Ksenija Stevanović
Коментари