понедељак, 05.11.2018, 22:40 -> 15:18
Извор: Трећи програм
Imaginarni pejzaži – Džasmin Gifon
Predstavićemo numere Džasmin Gifon sa albuma „Traced” (2017) izdatog za kuću Sonic Pieces i novog ostvarenja „Degradation Loops” (2018) čiji je izdavač Karl Records.
Na ostvarenju Traced Džasmin Gifon proučava podatke dobijene iz sistema za prepoznavanje lica i globalnih sistema za monitoring ljudi, prevodeći ove algoritme u audio forme. Uspeh koncepta Gifonove treba tražiti u njenoj sposobnosti da društvene i ekonomske opservacije oblikuje u uzbudljive muzičke strukture koje nagone na slušanje.
Ostvarenje Degradation Loops je inicijalno nastalo kao kompozicija za šesnaestodnevnu izložbu u Galeriji 55 u Sidneju 2016. godine. Doslovno koristeći „degrade" funkciju programa MaxMSP, Gifonova je postepeno i u potpunosti „degradirala" svoj album Žuto zvono iz 2015. godine. Proces zvučne destrukcije je bio odgovor na samu izložbu gde je grupa vizuelnih umetnika uništila, a potom ponovo sastavljala svoja dela, kako bi nastala nova ostvarenja i time se postavilo pitanje o dominaciji komercijalnog imperativa u umetnosti.
U Degradation Loops Gifonova je postepeno umanjivala brzinu semplovanja i kvalitet audio signala. Algoritamska razgradnja numera činila ih je sve više disonantnim i nepredvidljivim, sve dok se ne bi pretvorile u čisti šum. Namerno dekonstruisanje audio-signala govori o stanju savremene audio kulture, označene principima visoke rezolucije (high definition audio), odnosno semplovanja na 44.1 Khz sa 16 bita. Ovaj industrijski standard su utvrdili Filips i Soni kada su uveli format kompakt-diska, 1982. godine, koji je u međuvremenu postao način na koji komuniciramo, slušamo i stvaramo muziku u digitalno doba. Uništavajući sam album – ono što treba da bude neka vrsta dokumenta, fiksiranog zvučnog značenja u vremenu, kako bi se izbegla stalno promenljiva i temporalna dimenzija zvuka – Gifonova vraća zvuk svojoj primarnoj prirodi, onoj konstantne promene.
Urednica Ksenija Stevanović
Коментари