Nediljko Matić: Hermeneutika potrošačkog društva

U ciklusu STUDIJE, od četvrtka, 30. oktobra, do subote, 1. novembra, možete slušati tekst Nediljka Matića „Hermeneutika potrošačkog društva“.

Autor u radu analizira aspekte globalizacije, kulture, medija i identiteta modernog potrošačkog društva. Naime, vrednosti društva, koja nam se nameću iz njegovog potrošačkog i tržišnog određenja, definišu društvo kao dominantno potrošačku kulturu. Potrošnja se, dakle, definiše kao glavno mesto realizacije i stvaranja identiteta modernog čoveka današnjice. Temeljni problem koji se javlja jeste nerazumevanje tih globalnih aspekata društva u kojem živimo, smatra Matić.

Globalizaciju liberalne ekonomije trebalo bi da prati određena kritika sa jasnim praktičnim načelima koja zahtevaju odgovornost u nameri da se zaštiti  budućnost čovečanstva i da se razumeju socijalne zamke koje proizlaze iz ideologije aktuelnog neoliberalnog globalizma čiji su zastupnici velike korporacije. Nasuprot globalizaciji sveta života, te njegovog pragmatičnog intenziviranja i ujednačavanja, od nas se danas, više nego ikada do sada zahteva da negujemo raznolikost sveta u svim njegovim oblastima i da tako izbegnemo opasnosti što ih sa sobom donosi dominacija tehnike i jednostrani razvitak bilo koje sfere života, ističe Nediljko Matić.

Urednica Olivera Nušić.

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом