субота, 01.11.2014, 20:35 -> 15:36
Извор: Трећи програм
Nediljko Matić: Hermeneutika potrošačkog društva
U ciklusu STUDIJE, od četvrtka, 30. oktobra, do subote, 1. novembra, možete slušati tekst Nediljka Matića „Hermeneutika potrošačkog društva“.
Autor u radu analizira aspekte globalizacije, kulture, medija i identiteta modernog potrošačkog društva. Naime, vrednosti društva, koja nam se nameću iz njegovog potrošačkog i tržišnog određenja, definišu društvo kao dominantno potrošačku kulturu. Potrošnja se, dakle, definiše kao glavno mesto realizacije i stvaranja identiteta modernog čoveka današnjice. Temeljni problem koji se javlja jeste nerazumevanje tih globalnih aspekata društva u kojem živimo, smatra Matić.
Globalizaciju liberalne ekonomije trebalo bi da prati određena kritika sa jasnim praktičnim načelima koja zahtevaju odgovornost u nameri da se zaštiti budućnost čovečanstva i da se razumeju socijalne zamke koje proizlaze iz ideologije aktuelnog neoliberalnog globalizma čiji su zastupnici velike korporacije. Nasuprot globalizaciji sveta života, te njegovog pragmatičnog intenziviranja i ujednačavanja, od nas se danas, više nego ikada do sada zahteva da negujemo raznolikost sveta u svim njegovim oblastima i da tako izbegnemo opasnosti što ih sa sobom donosi dominacija tehnike i jednostrani razvitak bilo koje sfere života, ističe Nediljko Matić.
Urednica Olivera Nušić.
Коментари