Muzika za filmove Dejvida Kronenberga

U ciklusu MUZIKA ZA FILM možete pratiti treću, poslednju emisiju posvećenu kanadskom reditelju Dejvidu Kronenbergu.

Nakon partiture za psihološki triler ili klasičan horor u frojdovskom primarnom smislu kako je sam Kronenberg opisao svoj film Pauk, te muzike za kriminalističku dramu Zakletva koju smo emitovali u prethodnoj emisiji, u ponedeljak 18. juna  možete čuti teme  iz filma Istorija nasilja.

Kao sineasta osobenog rediteljskog rukopisa, koji u svojim radovima istražuje različite percepcije stvarnosti, psihosomatske poremećaje, kao i telesne metamorfoze, Kronenberg često ispituje mračniju stranu ljudske psihe. Takav je slučaj i sa ekranizacijom stripa, tačnije 'grafičke novele' Istorija nasilja Džona Vagnera i Vinsa Loka, koju je Kronenberg 2005. godine pretočio u psihološki triler. Njegova priča prati idiličan život jedne porodice koja doživljava šokantan preokret nakon što se postepeno otkriva da otac ima dvostruki identitet, odnosno tajnu prošlost.

Muzičku potku za ovo ostvarenje potpisuje kanadski kompozitor i Kronenbergov dugogodišnji saradnik Hauard Šor, što Istoriju nasilja čini jedanaestim po redu zajedničkim filmom ovog plodnog rediteljsko-kompozitorskog tandema. Iako je Šor komponovao partiture za Kronenbergove filmove Videodrom, Goli ručak, Ukleti blizanci, Pauk, Muva, Zakletva kao i za ostvarenje Sudar koje je 1996. godine nagrađeno na festivalu u Kanu, ovaj kanadski kompozitor je široj filmskoj publici najpoznatiji kao autor muzike u nagrađivanim, često visoko-budžetnim produkcijama kao što su trilogija Gospodari prstenova, te filmovi Kad jaganjci utihnu, Filadelfija, Avijatičar, Ed Vud, Bande Njujorka i drugi.

U jednom intervjuu, Šor je izjavio da je u filmu Istorija nasilja 'muzičkim temama i njihovim kontrapunktom pokušao da zvučno dočara dvostruku prirodu glavnog junaka. On, naime, vodi ličnu bitku  sa sopstvenom 'dozom' nasilja, a u ovom filmu Kronenberg upravo govori o posledicama koje zbog nasilja trpe porodica i zajednica. 'Dvoslojnost' karaktera naslovnog junaka - kao i suprotnost dobra i zla, naglasio sam pre svega samom orkestracijom, ali i solo nastupima horne i flaute čiji se zvuci stapaju, ali i suprotstavljaju  u pojedinim temama.

Urednica emisije Svetlana Matović

 

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом