Bisenija Tereščenko: Umetnica čije je delo zaštitni znak Andrićgrada
Dokumentarni program
Autor:
Група аутора
Серија полусатних документарних репортажа, за чији је скупни назив узета позната Сократова изрека: "Говори да бих те видео". Ова оригинална продукција Радио Београда 2 сједињује квалитете актуелног друштвеног ангажмана и култивисане радиофонске обраде. [ детаљније ]
U emisiji Govori da bih te video govori Bisenija Tereščenko, umetnica čija dela predstavljaju otelovljenje Platonove ideje lepog kao metafizičke lepote, večne i čudesne, koja „ne rađa senke vrline", već pravu, istinsku vrlinu koja isijava sjaj i harmoniju
vrhovne ideje jedinstva lepog, dobrog i istinitog.
Bisenija Tereščenko diplomirala je na slikarskom odseku Fakulteta likovnih
umetnosti u klasi profesora Slavoljuba Čvorovića. Na odseku Zidno slikarstvo magistrirala je ciklus mozaika na temu „Monumentalno u bajkama i mozaiku".
Od decembra 2021. godine radi kao docent na predmetu Mozaik, u okviru Visoke škole za umetnost i konzervaciju pri Srpskoj pravoslavnoj crkvi.
Bisenija Tereščenko je izlagala na velikom broju samostalnih i kolektivnih izložbi.
Dobitnica je nagrade za mozaik Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu i prve nagrade na Bijenalu mozaika u Studentskom kulturnom centru.
Samostalni autorski radovi ove umetnice utkani su u mnogobrojne sakralne i javne objekte. Od sakralnih objekata, navešćemo mozaik na ulaznom portalu Crkve Sv. Petke u Banatskom
Dvoru; mozaik na ulaznom portalu Crkve Sv. Đorđa na Ravnoj Romaniji; mozaik na
portalu Crkve rođenja Presvete Bogorodice u Zemunu, kao i Crkve Svetog kneza Lazara i Svetih srpskih mučenika; mozaik Sv. Petke i Sv. Nikole u crkvi na Plavim horizontima, mozaik na ulaznom portalu Crkve Sv. Đorđa u Pljevljima; mozaik na česmi manastira Bavanište;mozaik na stubu desno od oltara u crkvi Sv. Apostola Petra i Pavla u Jagodini;
mozaik na portalu Crkve Joakima i Ane u Vidrovanu, mozaici na portalima Manastira Petkovica, crkve Preobraženja Hristovog, u Prolom banji, Crkve Sv.Pantelejmona u Resavici i crkve Sv. Trojice u Vranovu.
Bisenija je autor velikog broja mozaika u javnom prostoru: serije mozaika u enterijeru
restorana „Kalemegdanska terasa", mozaika u eksterijeru kafea „Okno" u
Beogradu, monumentalnog mozaika „Mlada Bosna" (30m2) u Andrićgradu, koji
je otkriven na Vidovdan, povodom obeležavanja sto godina od početka Prvog svetskog rata, mozaike na fasadi bioskopa u glavnoj ulici Andrićgrada. Pored toga, oslikala je enterijer
pekare kao i nacionalnog restorana u Andrićgradu, oslikala je drvene babuške koje su uručivane kao nagrade na prvom Boljšom festivalu na Mećavniku, dizajnirala i izradila nagradne trofeje na festivalu „Kustendorf" - kamena jaja sa ugrađenom mozaičkom
minijaturom, oslikala je mural za Kulu Petranović nad Skadarskim jezerom.
Likovna umetnica Jasna Opavski precizno opisuje poetski realizam u mozaiku Bisenije Tereščenko: „Kao magistar zidnog slikarstva, Bisenija Tereščenko je stručnjak za mozaik sa bogatim iskustvom. Postojanost kamena koja ga čini težim za oblikovanje od ostalih slikarskih materijala, pravi je izazov za slikarku koja voli detalj i kolorističku istančanost. Kamen u rukama Bisenije Tereščenko postaje pointilistički sitna mrlja boje
poput one koja se četkicom prenosi sa palete na platno. Bisenija slika kamenom ni malo ne odstupajući od poetike svog crteža ili štafelajske slike. To je naročito vidljivo na njenim minijaturama, na kojima su realistički portreti islikani komadićima kamena i
manjim od milimetra po stranici. Svu finoću i veštinu prikazivanja hladovitih šumskih senki, mekih devojačkih oblika, fluidnih draperija, čipke i vela na glavi žabe-neveste,
svetlucanja ribljih krljušti i očiju životinja, razigranosti biljnih prepleta
i cvetnih latica Bisenija je pokazala u svojoj seriji mozaika inspirisanoj narodnim bajkama. Kolika je odvažnost potrebna da se kamenom naslika veo neveste, tolika hrabrost je potrebna i da se umetnik suoči sa ogromnim formatima. Bisenija je autor dva monumentalna mozaika formata 9×3 metra u Andrićgradu, koji dokazuju da sa podjednakom minucioznošću pristupa portretu od svega par centimetara, kao i potretu visine veće od metra, poput portreta Gavrila Principa na jednom od spomenutih mozaika".
Autor emisije je Biljana Đorović.
Коментари