четвртак, 11.12.2025, 08:08 -> 08:08
Извор: РТС, Guardian
Influenseri srednjih godina prave haos na društvenim mrežama
Kako se publika srednjih godina sve više okreće digitalnim medijima, starosna grupa od 55 do 64 godine postaje sve važnija demografska grupa. Ta starosna grupa je ona koju treba da ciljate ako želite više pregleda, a sve je više i influensera u šestoj pa i sedmoj deceniji.
Karolina Idijens bila na odmoru 2022. godine kada ju je brat pozvao da joj kaže da hitno proveri svoj nalog na Instagramu jer joj broj pratilaca raste neverovatno brzo.
Kao i mnogi personalni treneri, Karolina je počela da objavljuje svoje časove fitnesa na ovoj mreži ubrzo posle izbijanja pandemije korona virusa 2020. godine. Za dve naredne godine stvorila je bazu pratilaca više nego pristojnu za jednu ženu srednjih godina koja se bavi fitnesom.
Međutim, nakon što je jedan video-snimak u kojem nudi smernice za postizanje zategnutih ruku, preuzeo američki fitnes nalog, broj njenih pratilaca je skočio na 50.000 i nastavio da raste.
„Objavljujem ga svake godine sada kao neku vrstu počasti. Upravo me je taj video-klip lansirao na potpuno novo tržište“, šali se Karolina, koju često zovu kraljicom fitnesa za osobe srednjih godina.
Danas, kao @carolinescircuits ima 2,3 miliona pratilaca na Instagramu, više od 70.000 na Tik-toku i 50.000 na Jutjubu. Objavila je i knjigu U formi sa 50 godina (Fit at 50), koja je nedavno postala bestseler Sandej tajmsa – što je čini ključnom influenserkom u sve važnijoj demografskoj grupi za platforme društvenih medija: onima srednjih godina i starijim.
Ako želite da proširite svoj doseg na društvenim medijima, podaci sugerišu da biste mogli da ciljate starije od 55 godina.
Istraživanje medijskih analitičara kompanije „Amper analisis“ pokazalo je da su ljudi u starosnoj grupi od 55 do 64 godine ostvarili najveći rast saobraćaja na Jutjubu, za 20 odsto od 2020. godine u SAD i 14 odsto u Velikoj Britaniji. Tik-tok je takođe zabeležio porast od 16 odsto u broju britanskih korisnika u ovoj starosnoj grupi u protekloj godini.
„Ovaj trend primećujemo poslednjih nekoliko godina gde starija publika, koja je bila tradicionalno fokusirana na linearni TV program (za razliku od striming servisa), počinje da prelazi u digitalni prostor“, kaže Minal Moda, šefica odeljenja za istraživanje potrošača u kompaniji „Amper analisis“.
„A dobijanjem pristupa stvarima poput pametnih telefona i posebno pametnih televizora, otvara im se potpuno novi svet.“
Više od polovine odraslih Amerikanaca u toj starosnoj grupi sada gleda video-snimke influensera na nedeljnoj bazi.
Neki od njih će pratiti Valeri Mekej iz Invernesa, koja je kao @embracingfifty privukla 312.000 pratilaca na Tik-toku i skoro milion na Instagramu otkako je pokrenula svoj srdačno-brbljivi nalog pre osam godina.
„Gledajući unazad, ne bih izabrala taj naziv (prihvatam pedesete) jer sada imam 62 godine i ostala sam pri njemu. Ali poenta je bila da prihvatam život posle 50. godine. Imala sam dvoje dece, oboje su se odselili i uživala sam u životu sa sobom i svojim mužem, to je bilo kao sloboda.“
Napravila je nalog na mrežama nakon što je čula ženu kako pita koja je svrha šminke i stila nakon određenih godina.
„Samo sam pomislila, pa, koja je svrha života? Samo se oblači i budi ono što želiš da budeš“, objašnjava Valeri.
Kako kaže, pokušava da ne razmišlja o ogromnom broju ljudi koji je gledaju iz celog sveta – od kojih mnogi dele interesovanje za vremenske prilike u Škotskoj: „Često me pitaju: 'Dolazim u Škotsku, šta da obučem?' Na to mi je teško da odgovorim jer bih mogla da se šetam u mantilu, a njima bi možda bili potrebni široki kaputi“.
Mark Lidster je 62-godišnjak iz severnog Londona koji objavljuje video-zapise kao FitnessGeezer na Jutjubu i Instagramu, gde privlači i do milion pregleda.
„Ima mnogo momaka koji pune 40, 70, 80 godina – koji se povezuju sa mnom i crpe inspiraciju iz onoga što radim“, navodi ovaj fitnes influenser.
Kao i Valeri Mekej, Lidster kaže da je aktivno angažovanje sa publikom ključno. Pored toga što postaju sve veštiji sa tehnologijom, ljudi tih godina, objašnjava Mark, imaju utisak da su sve više odvojeni od društva i postaju usamljeniji.
„Društvene mreže su još jedan način da se osetim kao deo nečega – pokušavam da stvorim taj osećaj zajednice“, poručuje Mark.
Ključna stvar kod ljudi starijih od 50 godina jeste biti uvek iskren, naglašava 53-godišnja Karolina Idijens.
„Najvažnija stvar u vezi sa društvenim mrežama u ovoj starosnoj grupi je poverenje. Mora biti iskreno – malo smo stariji i mudriji, a ono što publika zaista traži su ljudi čijim savetima mogu da veruju. Osobe srednjih godina zaista vole taj osećaj zajedništva“, poručuje Karolina.
Коментари