Kako se dogodilo da Zubin Mehta nije uspeo da pojede omiljenu mućkalicu u Beogradu
Dobra hrana, dobar provod i ljubazni ljudi – te tri stvari najčešće privlače strane turiste u Srbiju. I dok su im restorani brze hrane na dohvat ruke, viljuška retko nalazi put do sarme, pasulja i mućkalice. U jelovnicima restorana ih ima, ali nisu česti u ponudi prestoničkih hotela.
„U mom hotelu nema srpske hrane, ne mogu da verujem, zaista ne mogu da verujem! To je dobar hotel u Beogradu, ali... no mućkalica“, požalio se maestro Zubin Mehta.
Mućkalicu je zavoleo još kad je pre više od pola veka prvi put kročio u našu zemlju. U hotelu u kom je odseo gostima nude i losos i suši i Cezar salatu, ali ne i ćevape, pljeskavicu, gibanicu. A stranci to vole, čak i svadbarski kupus koji im na plus 35 stepeni teško pada.
„Sarma je favorit jer o sarmi svi čuju, a niko ne zna šta je to. I to možda najviše i zaintrigira da probaju prvu, onda posle sarme kupus. Njega uvek spominjem jer je pravljen na specijalan način. Doveli smo kuvara iz leskovca koji nam je pokazao taj originalni način pravljenja kupusa. To je proces od tri dana kod nas i tek onda ga služimo“, navodi Marko Vukićević, marketing i pi-ar menadžer hotela „Hilton“ Beograd.
Sva tri restorana tog hotela, kažu, dobro posluju. Samo jedan je ipak najbliži srcu – onaj sa domaćom kuhinjom. A da li će ona i biti deo ponude, odlučuju uprava hotela i kuvari, zavisno od apetita gostiju.
I dok ugostitelji priznaju da je isplativije služiti jela koja se jedu svuda, recept za profit i opstanak je jedan.
„Kad držite kvalitet godinama, ne pomerate, nego težite da dostignete vrhunac u svom poslu. Isplati se i te kako i dosta radimo grupe. Upravo imamo strance iz Kanade u restoranu, pre toga smo imali grupu Rusa”, kaže Marijana Katić iz restorana „Manufaktura“.
Upravo je gastronomija jedan od prva tri razloga zbog kojih nam stranci dolaze. Da ih bude još više, doprinosi i 48 proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom.
„Tu je naša snaga i prednost i to je ono što nas čini drugačijim u odnosu na gastronomsku ponudu Evrope ili sveta. Najnoviji na listi su lužnička vurda, ali i peglana kobasica, leskovački ajvar. Ne treba da zaboravimo ni onu modernu kuhinju jer ta raznilikost čini našu ponudu. treba da imamo od svega“, naglašava Jelena Popović iz Turističke organizacije Srbije.
Kuvarima u jednom beogradskom hotelu ispričali smo priču o Zubinu Mehti i mućkalici. Kažu da će to jelo uvrstiti u svoj jelovnik od jeseni. Ne samo zato što je to dobar marketing, već i jer slušaju potrebe tržišta, koje je željno autentične srpske hrane.
Коментари