Kako nam se prišunjala selfi kultura
Kompanija Gugl je objavila da se na Instagramu dnevno objavi tri miliona selfi fotografija. Svakodnevno slušamo da želja za dobrom fotografijom može da preraste u tragediju. Da li nova selfi kultura ima svoje granice?
Komplimenti su zamenjeni lajkovima, a dobar selfi na društvenim mrežama objava koja je važnija od reči. Više od dve trećine dece i mladih ima profil na nekoj društvenoj mreži, a istraživanja su pokazala da one utiču i na donošenje životnih odluka.
„Dvadeset prvi vek je vek vizuelne kulturne, vek društvenih mreža. Ako biste pitali influensere, oni bi rekli da fotografija nije dovoljna, sada je trend video, ali na moje zadovoljstvo sve češće se traži reč, sve češće ćete videti tekst“, ukazuje prof. dr Veselin Kljajić sa Fakulteta političkih nauka.
Unicef preporučuje roditeljima da proveravaju kvalitet provedenog vremena ispred ekrana, a ne njegovo trajanje. Psiholozi kažu da je roditeljska odgovornost i najveća.
„Društvene mreže predstavljaju jedan zgodan teren da zadovoljimo svoje emotivne i socijalne potrebe. Na nama roditeljima je da istražimo šta društvene mreže znače, zašto ih koriste, šta se tamo dešava, da radoznalo tome priđemo“, napominje psiholog Mia Popić.
Više od pola milijarde ljudi koristi Instagram svakodnevno, a čak 60 miliona korisnika mlađe je od 18 godina. Ipak, i dalje postoji dilema da li svako treba da ima mogućnost režije na toj društvenoj mreži.
„Selfi kultura nije ništa novo, ako se vratimo u 1895. imate čuvenog slikara Edgara Dega koji je radio prvim foto-aparatima svoje selfije. Selfi je negde zapravo kao neka vrsta izražavanja, odnosno kao jedan vid kontrole, šta je ono što želite da kažete, šta želite da prenesete“, kaže psihoterapeut Nina Tomović.
Fotografija nalik na današnji selfi prvi put je zabeležena pre više od jednog veka. Danas je, uz pomoć pametnih telefona, takva vrsta zabave prerasla u marketing, obavezu, a često donosi i zaradu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар