среда, 16.03.2022, 23:30 -> 23:31
Извор: РТС
Аутор: Срђан Димитријевић
Internet bezbednost - izazov koji je konstantno u centru pažnje
Čak 60 odsto korisnika interneta u Srbiji su bar jednom svoj kompjuter zarazili virusom, a 39 procenata njih nema nikakvu lozinku na računaru, pokazuje istraživanje koje je tokom januara i februara realizovao „Registar nacionalnog internet domena Srbije" u saradnji sa RATEL-om. Na godišnjoj konferenciji predstavili su problem internet bezbednosti, ali i nove pravce razvoja internet zajednice.
U vreme kovida pokazalo se da je internet bezbednost u centru pažnje svetske i domaće javnosti i da se njome treba baviti konstantno.
„Postoje opasnosti na internetu, za neke stvari su korisnici bili i sami uključeni, kao što je kupovina lažnih sertifikata, ali bilo je i drugih stvari koje korisnici nisu svesno radili, kao što su lažne vesti po pitanju vakcina i slične stvari", kaže Dejan Đukić, direktor Registra nacionalnog internet domena - RNIDS.
Zaštita privatnih podataka veoma je važna, pa je kompanija „Amazon" zabranila kolačiće treće strane koji dolaze sa reklama drugih sajtova, a to će uraditi i „Gugl" do kraja sledeće godine.
U Evropskoj uniji i Srbiji postoje zakoni o zaštiti podataka ličnosti, imaju ih velika tržišta kao što su Kina i Brazil, a tu ideju polako prihvata i Amerika.
„Pre svega se krenulo od Kalifornije gde je i sedište tih velikih tehnoloških kompanija i očekuje se da će se to globalno i širiti upravo da bi korisnici interneta mogli da se osećaju bezbedno i da bi konzumirali sadržaj koji očekuju", rekla je Sanja Lalević iz „Meta lid-a Srbija“.
Saveti stručnjaka za uspešniji rad IT kompanija jesu da start-apovi treba da se okrenu inostranstvu i više rade softvere za servis rešenja.
Smatraju da država može da pomogne preko fondova za finansiranje start-apova kao što je to uradila Poljska dajući novac za to privatnim fondovima.
„Poverava taj zadatak profesionalcima i odluku kakav start-ap treba investirati, a sa druge strane ona dodaje vrednost novca koji daju ti privatni start-apovi. Ona dodaje jednaku vrednost kako bi unapredila brzinu tih Poljskih startapova i možda im omogućila da izađu na neka tržišta koja su malo veća", kaže Jovan Protić, direktor „Onet-a" Poljska i član UO "Ringier Axel Springer group".
Na taj način Poljska je omogućila nastanak šest tzv. jednoroga - kompanija koje tržišno vrede milijardu dolara.
Slogan ovogodišnjeg DIDS-a - Novi prioriteti, podrazumeva i da država formira specijalizovanu agenciju za analiziranje stranih tržišta, koja bi ispitala šta nedostaje Evropi ili Americi, jer su ta istraživanja skupa za male start-ap kompanije.
Коментари