Kineski električni automobili „Nio“ ulaze u trku sa „Teslom“
Vlasti u Pekingu nastavljaju da subvencionišu kupovinu električnih vozila. Za to se troše milijarade evra, pa je Kina sa gotovo polovinom svetske prodaje takvih automobila, postala najveće tržište e-vozila. Subvencije je trebalo da se završe 2022. godine, ali su produžene do 2025. kako bi proizvođači savladali posledice pandemije.
Kineska marka električnih automobila „Nio“ planira da krene na zapadno tržište sledeće godine, gde želi da uspostavi novu uslugu zamene ispražnjenih baterija punim, umesto dopunjavanja, što bi joj pomoglo da se nadmeće sa rivalom iz Amerike, „Teslom“.
„Nadamo se da ćemo u drugoj polovini sledeće godine početi istraživanje prodajom malog broja vozila u zemljama u kojima su ona popularna. Naš cilj je Evropa gde će biti i postavljene stanice za razmenu baterija tako da će domet biti mnogo veći, posebno skandinavske zemlje gde je prodaja dosatigla 40 odsto tržišta automobila“, kaže Vilijam Li, direktor „Nio automobila“.
Potencijalna konkurentska prednost kompanije „Nio“ je usluga koja omogućava vlasnicima da ispražnjene baterije zamene punim, umesto da ih sami pune.
Ta kompanija je postavila 143 stanice za zamenu baterija u Pekingu, Šangaju i drugim gradovima.
„Imaćemo kokurentan i kvalitetan automobil pandan 'Tesli'. Moguće ga je koristiti u rent-a-karu i taksiju, a cene će biti damping. Infrastrukturu stanica za zamenu baterija koja traje 30 sekundi sami finansiramo“, objasnio je Li.
Kineska fabrika „Nio“ želi da se takmiči i u Americi u gradovima poput Njujorka i Čikaga, gde vlasnici parkiraju na ulici ili drugde gde ne mogu da pune baterije povezivanjem na kućnu ili javnu mrežu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 18
Пошаљи коментар