понедељак, 10.04.2023, 17:14 -> 17:15
Извор: РТС
DevOps – evolucija u načinu rada informaciono-tehnološkog sektora u kompanijama
U srži DevOps-a je automatizacija, bilo da je u pitanju upravljanje infrastrukturom i aplikativnom platformom, ili proces testiranja, izgradnje i isporuke novih verzija softvera. Uspešna DevOps praksa podrazumeva znanja i tehnologije koje se nalaze oblasti rada tradicionalnih razvojnih i operacionih timova (development i operations).
DevOps treba da predstavlja razbijanje tradicionalnih Dev i Ops silosa i približavanje ovih timova između kojih obično postoji visok zid nerazumevanja i konfuzije.
Suštinu DevOps-a predstavlja komunikacija i spremnost za izlazak iz sopstvene zone komfora. Međutim, organizacije u nastojanju da implementiraju DevOps često greše u pristupu, a iskustvo je pokazalo da postoji mnogo više pogrešnih načina na koje je moguće uvesti DevOps prakse, a svega par ispravnih.
DevOps ne treba da predstavlja novi silos u organizacionoj šemi, ali ni sporednu funkciju u okviru postojećih timova – teme na kojima DevOps pokret insistira poput bezbednosti, vidljivosti i pouzdanosti su isuviše važne da bi se developeri ili administratori njima bavili samo delom svog vremena.
Uspešna DevOps kultura živi upravo u zoni preseka ekspertize Dev i Ops timova i njihovoj bliskoj komunikaciji i saradnji ka ostvarivanju zajedničkog cilja.
Fokus DevOps-a se konstantno pomera na gore – bliže aplikacijama a dalje od infrastrukture koja ih pokreće, ali ne treba potcenjivati važnost operations komponente ni u današnjem vremenu javnog klauda i Kubernetesa koji kompleksnost naizgled eliminišu, a u realnosti samo premeštaju u druge slojeve tehnološkog steka.
Pažnja je danas dodatno usmerena na dve krajnje tačke u procesu razvoju softvera: developera, sa ciljem što ranijeg detektovanja grešaka, loših praksi i bezbednosnih propusta, i krajnjeg korisnika, da bi se što brže i preciznije došlo do odgovora na pitanja kako softver radi i koliko je pouzdan iz perspektive korisnika.
Domaći stručnjaci iz Koming kompanije poseduju višegodišnju ekspertizu u uvođenju DevOps procesa i praksi, kako interno, pružajući podršku development timu koji je delom produkt a delom servisno orijentisan, tako i eksterno, radeći na projektima sa korisnicima iz različitih segmenata industrije.
Коментари