Došlo je doba hejtera – Kendrik Lamar i prezir kao lajtmotiv za Superboul
Nastup Kendrika Lamara na poluvremenu Superboula izazvao je mnogo reakcija. Većina ih nije bilo pozitivno, odnosno bile su pune hejta. Kao i Lamarov nastup.
Dugo očekivani Superboul 59 između Filadelfija iglsa i Kanzas Siti čifsa nije opravdao očekivanja. Utakmica je bila rešena u prvom poluvremenu, ostaviviši za sobom trag žutog Getorejda i razočaranja.
Samo jedan tim se pojavio na utakmici svih utakmica, a to su bili Iglsi, te je bilo kakva neizvesnost isparila pre odlaska na odmor – odmor tokom čijeg trajanja se očekivao spektakl.
Međutim, kao što se na Superboulu pojavila samo jedna ekipa, tako je izgleda postojao samo jedan razlog zbog kog je Kendrik Lamar izabran kao izvođač za nastup koji je i Pol Makartni nazvao „najvećom pozornicom na svetu“, a to je da pred očima celog sveta „isproziva“ Drejka.
Tokom čitavog proleća prošle godine dvojica repera su se međusobno prozivala, razmenjujući teške uvrede i optužbe, da bi na kraju Lamar singlom Not Like Us pustio svetu crva u uho i prema oceni mnogih kao pobednik izašao iz rasprave. Odgovora svakako nije bilo.
Istorijski gledano, izvođači na Superboulu birani su, pre svega, na osnovu minulog rada i ostvarenja koja su kao dobro vino odležala dovoljno i dobila platinasti sjaj. Trenutna popularnost nije imala veliku ulogu, ali je delovalo da se ovoga puta sve poklopilo.
Lamar je aktivan od 2004, a za prethodnih 20 godina uradio je više nego dovoljno da može komotno da se penzioniše, što je praktično i uradio, samo da bi se naprasno ponovo pojavio i pokazao koliko je zapravo talentovan i potreban umirućoj rep sceni.
Iza njega je veliki broj hitova, nagrada i drugih priznanja, ali je i pored toga izabrao da čitav svoj nastup zasnuje na jednoj stvari – mržnji prema Drejku.
Tako se Not Like Us kroz isečke najavljivala posle svake numere, zavaravajući i poigravajući se sa publikom koja ju je željno iščekivala, samo da bi Lamar nastavio nastup nekom drugom pesmom.
Zadirkivao je gledaoce skoro 20 minuta i ceo nastup sveo na jednu od svojih najkomercijalnijih numera, zanemarivši radove koji su ga proslavili i izvukli ga iz komptonskog geta koji ga je godinama inspirisao.
Od devet pesama, četiri su bile sa najnovijeg albuma "GNX" – snimljenog pre svega kako bi se napravila podloga za dodelu Gremija. Zapravo, nije se mogla čuti nijedna pesma starija od 2017. godine, te je Lamaru najveća pozornica na svetu poslužila pre svega za promociju albuma.
"GNX" je inače unapređena verzija Bjuik Regala iz 1987. godine, Lamarovog omiljenog automobila, koji je bio brži od Ferarija F40, proizvedenog iste godine. Kadilak Sevil iz 1992. godine – Kendrikov prvi auto – pao je u zaborav.
Osim pesama, promašen je bio i izbor Semjuela El Džeksona u ulozi „ujka Sema“. U svom stilu, Džekson je ironično odglumio prosečnog člana američkog establišmenta koji se gnuša rep muzike i na svakom koraku ističe njen maligni uticaj na društvo i omladinu.
I sve to bi imalo smisla, da se u programu našla makar neka pesma iz vremena kada je Lamar tražio izlaz iz geta.
Podlegavši komercijalnim uticajama, te mogućoj krizi srednjih godina koja mu se bliži, popularni "K.Dot" je kao Luk Skajvoker pustio da ga obuzme „čisti hejt“, kojim je bio obojen čitav performans. Od koreografije do nakita, sve se svelo na novu packu revoltiranom Drejku, čime je cela, više nego uspešna karijera svedena na jedno, prezirom ispunjeno proleće.
Zaboravio je Lamar na Kompton i na sve metke koji su mu prozujali iznad glave dok je pisao prve stihove. Zaboravio je i na Kadilak, policijsku brutalnost i „Stabla na kojima raste novac“. Komercijala je pobedila, a kada je već tako, mogao je komotno da Not Like Us otpeva devet puta zaredom.
Ne bi mu bilo prvi put.
Коментари