петак, 27.12.2024, 22:39 -> 22:40
Извор: РТС
Аутор: Снежана Стаменковић Јојић
„Sveti Georgije ubiva aždahu” premijerno u JDP-u
U Jugoslovenskom dramskom pozorištu premijerno – predstava „Sveti Georgije ubiva aždahu”. Adaptaciju i dramatizaciju komada Dušana Kovačevića, uz Jelenu Mijović, potpisuje i reditelj Milan Nešković. U ratnom vrtlogu, dok Srbija brani slobodu i čast od austrougarske sile, junaci Kovačevićeve drame, pokušavaju da pronađu sreću.
Antologijska drama Dušana Kovačevića Sveti Georgije ubiva aždahu ponovo je na sceni. U središtu priče je ljubavni trougao između Đorđa žandara, njegove žene, zavodljive Katarine i njenog ljubavnika Gavrila, invalida iz Balkanskih ratova. Priča o ljubavi i strasti, prepliće se sa pričom o oklevetanim mačvanskim seljacima koje obogaljene, komanda šalje na prvu borbenu liniju jer su, tobože, pretnja za žene čiji su muževi na frontu.
„Obično melodrame imaju kao u Titaniku jedan lik za koga ne navijamo, mi ovde podjednako razumemo i opravdavamo postupke sva tri učesnika tog melodramskog ljubavnog trougla a rat im daje kontekst u kome se ta ljubavna priča dešava kao na primer film Kazablanka. Zato je to vanvremenska priča“, kaže Milan Nešković, reditelj.
Ideja reditelja je bila da autorski tim ljubavnu priču u ratnim okolnostima, kroz muziku Vladimira Pejkovića i tekstove umetnice poznate kao Duda Buržujka i druge elemente predstave, ispriča na drugačiji način.
U ulozi Gavrila Milan Marić, Katarine Jovana Belović. Đorđe Džandar Nikole Rakočevića, pre svih shvata šta je ljubav i za nju se bori na svoj način, dobrotom.
„Kod nas na ovim prostorima, a možda i šire, najveću sumnju izaziva to da li je neko dobar ili nije, da li tu postoji neko licemerje ili ne i to je nešto čega se najviše bojimo, te dobrote, u smislu da li je iskrena i prava i koliko nas poziva na to da budemo takvi“, izjavio je glumac Nikola Rakočević.
Trideset osam godina posle legendarne predstave u režiji Ljubomira Mucija Draškića u Ateljeu 212, sa Draganom Nikolićem, Darom Džokić i Petrom Kraljem, stigla je Aždaha za nove generacije – na sceni i u publici.
Коментари