Filmski festival u Veneciji u znaku žena dokumentarista
Dokumentarac „Sva lepota i krvoproliće“ američke rediteljke Laure Poitras, osvojio je Zlatnog lava za najbolji film na 79. Venecijanskom festivalu. Trijujmfovale su žene dokumentaristi.
Ime Laure Poitras i te kako je poznato. Godine 2015. osvojila je oskara za dokumentarac o Edvardu Snoudenu Građanin broj četiri. Angažovanost i smelost pokazala je i u najnovijem epskom dokumentarnom filmu Sva lepota i krvoproliće koji je posvetila svetski priznatoj fotografkinji Nan Goldin.
U srcu priče je intimna isposvest i njen aktivizam protiv moćne porodice Sakler, farmaceutske dinastije koja je kroz filiantropiju distribuirala opasne opijate među umetničkim svetom.
„Poznajem mnogo hrabrih ljudi, ali nikoga kao što je Nan. Žena koja je iz dubine duše podelila intimu koju niko ne bi podelio ni sa najbližima, a kamoli sa javnošću. Nan donosim ti ovu nagradz za rođendan. Hvala festivalu što je prepoznao da su i dokumentarci filmovi“, kaže rediteljka Laura Poitras.
U moru američkih filmova u Veneciji, još jedna žena pokazala je autorsku odvažnost i odbranila boje evropskog filma na Starom kontinentu. Francuska dokumentaristkinja Alis Diop, za igrani prvenac Sant Omer dobila je Veliku nagradu žirija i nagradu mladi Zlatni lav.
„Film je nastao na osnovu ličnog iskustva koje sam doživela prisustujući suđenju ženi koje je ubila svoje 15-mesečno dete tako što ga ja ostavila na plaži na severu Francuske. Bila sam toliko zaokupljena tom pričom da sam želela da prisustvujem suđenju i lično razgovaram sa njom. Doživela sam snažno i uznemirujuće iskustvo koje me je podstaklo da preispitam svoj odnos sa majkom i da se pozabavim vanremenskim univerzalnim pitanjem – šta znači biti majka“, ističe Alis Diop.
Ostatak Venecijanskih nagrada pokupili su američki filmovi. Srebrni lav za režiju dodeljen je romansi o kanibalistima i Kosti sve, prvom filmu koji je u Americi snimio talentovani italijan Luka Gvadanjino.
Dvosturka oskarovka kojoj se smeši i treća zlatna statueta Kejt Blančet, sasvim očekivano osvojila je pehar Volpi za najbolju glumicu za ulogu dirigentkinje u snažnoj dramskoj priči Tar, Toda Filda, a Kolin Farel proglašen je najboljim glumcem za ulogu u crnoj komediji o muškom bolu Magične žene iz Inšerina, Martina Mekdone.
Sudeći po nagradama Venecijanske mostre, trka za 95. dodelu Oskara zvanično je počela.
Коментари