Pijem vodu, gubim kilograme

Ukoliko ste nakon letnjih odmora primetili da imate koji kilogram više, rešenje je vrlo jednostavno. Neophodno je samo da pre svakog jela popijete dve čaše vode, ukoliko uz to i smanjite obroke. Nova studija potvrđuje ono što nutricionisti već godinama predlažu, a to je da unos tečnosti pomaže pri gubljenju kilograma.

Zaboravite na pilule za mršavljenje. Novo istraživanje je pokazalo da vam je neophodno samo da imate dobar plan i suvišni kilogrami će početi da nestaju.

Popijte dve čaše vode pre doručka, ručka i večere i smanjite svoje obroke. Ovo je spor, ali siguran način da izgubite suvišne kilograme.

„Dodavanje vode u svakodnevnoj ishrani predstavlja mudar korak u niskokaloričnoj dijeti i može dovesti do uspešnog gubitka kilograma", objašnjava profesorka Brenda Dejvi, vodeća autorka studije i saradnica na odeljenju nutricionizma na Univerzitetu u Virdžiniji.

Nutricionisti stalno ponavljaju da je unošenje vode način da se izgube suvišni kilogrami, ali malo je istraživanja obavljeno kako bi se potvrdila ova preporuka.

Sedam kilograma za tri meseca 

Iako je novo istraživanje malog obima, ono predstavlja prvi pokušaj objašnjenja korisnog dejstva unošenja vode pre obroka.

Istraživanje je obuhvatilo 48 osoba (muškaraca i žena) sa viškom kilograma između 55 i 75 godina.

Svi ispitanici pridržavali su se niskokalorične dijete. Ova dijeta je za žene predviđala 1.200 kalorija, a za muškarce 1.500 kalorija dnevno. Polovina onih koji su učestvovali u istraživanju je trebalo da pre svakog obroka popije dve čaše vode.

Nakon tri meseca, učesnici koji su pili vodu su u proseku izgubili 7 kilograma, dok su oni koji nisu pili vodu izgubili oko 5 kilograma. Prvi rezultati istraživanja objavljeni su ranije ove godine.

Takođe, pokazalo se da se izgubljeni kilogrami ne vraćaju. Nakon godinu dana, oni koji su pili vodu su u proseku dobijali oko 0,7 kilograma, dok su oni koji nisu pili vodu dobijali oko 0,9 kilograma.

Bezbedan i efikasan način 

Nakon istraživanja, Dejvijeva i njene kolege nisu bili u potpunosti sigurni zašto pijenje vode omogućava gubitak kilograma, ali se čini da je glavni razlog tome što se stomak napuni vodom, što opet smanjuje osećaj gladi i verovatnoću da dođe do prejedanja.

Sama rutina da se popije voda pre obroka predstavlja pozitivan faktor, jer služi kao podsetnik da želimo da izgubimo kilograme.

„Unošenje više vode predstavlja dobar i bezbedan način da se izgube kilogrami, posebno ukoliko se na taj način ne konzumiraju kalorične tečnosti kao što su gazirani sokovi", objašnjava Stiven Kuk, stručnjak Medicinskog centra Univerziteta u Ročesteru, u državi Njujork.

Dejvijeva preporučuje svima koji žele da izgube kilograme da ponesu flašu vode na posao i da je tokom dana piju.

Takođe, autorka studije preporučuje dve čaše vode 20 minuta pre svakog obroka.

Iako su potrebe za vodom kod svakog pojednica različite, američki Institut za medicinu predlaže da muškarci unose 3,7 a žene 2,7 litara vode dnevno, uključujući i vodu koja se nalazi u hrani i drugim napicima.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 10. јун 2026.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом