Читај ми!

Nastavnik pokušao da nauči osnovce kako se plaćaju računi, njegova metoda naišla na oprečne komentare

Zanimljiva metoda nastavnika u osnovnoj školi u Vašingtonu kojom podučava svoje učenike finansijskoj pismenosti postala je veoma popularna na društvenim mrežama, ali je pri tome izazvala i oštru polemiku. Nastavnik tvrdi da na taj način osvešćuje svoje učenike da saosećaju sa svojim roditeljima koji svakog meseca izmiruju račune.

Nastavnik osnovne škole gospodin Vuong koji predaje učenicima četvrtog i petog razreda podelio je svoju tehniku finansijskog opismenjavanja dece na Tik-toku i ubrzo sakupio tri miliona pregleda. Video je, međutim, podelio gledaoce. Dok neki smatraju da su ovakve očigledne lekcije vredne i važne, drugi su doveli u pitanje „uvođenje kapitalizma u učionicu“.

Učitelj Vuong je u učionicu uveo svoju vlastitu valutu koju učenici dobijaju za redovno pohađanje nastave i zalaganje – jedan „mudar dolar“ za svaki dan u školi i dodatne podsticaje za urednost, angažovanje na času, disciplinu i tako dalje.

Od zarađenih žetona učenici svakog poslednjeg petka u mesecu plaćaju 15 „mudrih dolara“ za najam mesta u učionici. Preostali zarađeni žetoni mogu da se čuvaju u „koferu sa blagom“ (i tako uče da štede) ili da kupe nešto skuplje iz „riznice“.

Narudžbine se realizuju preko odeljenske platforme za naručivanje – Vuongmazona, gde se za svaki „proizvod“ plaća porez od tri „dolara“. Učenici imaju i mogućnost da otplate godišnji najam stola i stolice odjednom za 75 „dolara“.

„Kao nastavnik, smatram da je važno povezivanje onoga što uče u učionici sa stvarnim životom. Svideo mi se koncept korišćenja novca, posebno što mnogi zameraju kako škole ne uče decu finansijskim veštinama ili štednji. Nekako sam povezao iskustvo koje sam stekao kod svog nastavnika u drugom razredu i svojim sistemom „mudrih dolara“ i pokušao da oponašam stvarni život... Deci je zabavno da se užive u ulogu odraslih“, objašnjava Vuong za Njuzvik.

Nastavna metoda koju je na društvenim mrežama pregledalo više miliona ljudi, naišla je na različte komentare. Jedan nastavnik šestog razreda iz Harlema je prokomentarisao da mu se metoda njegovog kolege uopšte ne sviđa. „Zašto pokušavate da uvodite kapitalizam u učionice? Šta se dešava ako deca ne mogu da plate najam?“, pita se kolega.

Vuong za Njuzvik odgovara da, mada bi i on lično želeo da je drugačije, kapitalizam je životna činjenica, te misli da učenici neće imati štete ako se pripreme za život na zabavan način.

„Nažalost, koliko god se ne slažem sa kapitalističkim sistemom čiji smo deo, on se neće uskoro promeniti. Čvrsto verujem u pripremu ove dece za stvarni život na bilo koji način – da nauče da kontrolišu svoje emocije, šta znači zalaganje za sebe i za druge, da steknu svest o proaktivnosti u vezi sa društvenim pitanjima ... i nauče kako da barataju novcem“, dodaje Voung.

„Izlaganje tome kako kapitalizam funkcioniše, čak i na najosnovnijem nivou, može pomoći nekoj od ove dece da saznaju šta nije u redu s njima i potencijalno ih inspiriše da krenu ka tome da sistem učine pravičnijim ili da ga u potpunosti promene. Ne bismo smeli da štitimo decu od surove istine o realnom životu. Ovo su učenici četvrtog i petog razreda koji će tek krenuti u srednju školu, žive u svetu društvenih medija; znaju više od onoga što bismo želeli da znaju u ovim godinama. Nisu premladi da bi naučili o upravljanju novcem u sigurnom i kontrolisanom okruženju. Lepa stvar je to što još uvek mogu da prave greške bez posledica kao u stvarnom svetu“, napominje domišljati nastavnik.

Osvrnuo se i na pojedine zamerke i naveo da sigurno neće „iseliti“ dete iz odeljenja ako nema novca, dodajući da postoji čitav dijapazon načina da deca zarade dovoljno novca za plaćanje, uključujući lepo ponašanje prema vršnjacima, ljubaznost, integritet.

Međutim, ako nisu mogli da sakupe dovoljno za najam jer su odlučili da sve potroše na poslastice, nastavnik objašnjava da sa takvim učenicima posebno razgovara i pruža im više mogućnosti da ponovo sakupe žetone.

Odgovarajući na komentare onih koji su se pitali kako ovaj sistem može uticati na decu koja imaju zdravstvenih problema ili invaliditet, Vuong navodi da su uveli „bolovanje“ i lično slobodno vreme.

„Jer to postoji i u stvarnom životu i želim da shvate da je važno da brinu i o vlastitim fizičkim i mentalnim potrebama, a ne da se osećaju krivim ili da se stide ako propuste nastavu jer se nisu dobro osećali“, napominje nastavnik.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 27. април 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом