субота, 02.01.2016, 08:00 -> 11:06
Najzanimljivije u Magazinu u 2015, drugi deo
Zahvaljujući neverovatnom broju vaših poseta, u čiju smo statistiku zavirili, zanimljivosti su (očekivano) ostale „nepobedive“ u Magazinu i ove godine. Pred vama je drugi deo liste 10 najčitanijih u 2015. Uživajte... i srećna vam Nova godina!
6. Otišli na „jedno pivo“, završili 11.000 kilometara dalje
Izlazak na „jedno pivo“ sa društvom, Filipu Bojlu iz Midlsbroa nije baš bio najpametniji potez. Naravno, gde je jedno pivo, tu su i dva, tri, četiri...
Nakon ponoći, Bojl i njegov prijatelj Džejmi Blajt odlučili su da nastave izlazak kod njega kući. Usput su svratili do benzinske pumpe i dopunili zalihe piva.
Dok su sedeli kod Bojla kući, pričali su o odlasku na Tajland, što, s obzirom na njihovo stanje, nije bila suluda ideja.
„Džejmi me pitao da li imam kod sebe pasoš. Prvo sam pomislio da se šali, ali onda me podsetio da imamo tamo nekoliko naših prijatelja. Bila je to loša ideja u 'pet do dvanaest', koja se odjednom pretvorila u odličnu ideju“, priseća se Bojl za list Evening Gazette.
Pokupili su šortseve i majice i otišli na aerodrom u Mančesteru. Posle 11 sati i jednim presedanjem u Abu Dabiju zakoračili su na Tajland.
7. „Nebo se otvorilo“ iznad Kostarike
Misteriozna pojava na nebu privukla je sredinom septembra pažnju stanovnika Kostarike svojim „kraj sveta" izgledom i širokom paletom boja. Zanimljivo je da se sve zbilo na veliki tamošnji praznik, Dan nezavisnosti.
8. Verovali ili ne, ovo je letelo!
Početkom tridesetih godina prošlog veka, sovjetska armija je očigledno bila ubeđena da je moć aviona proporcionalna njegovoj veličini! Tako je nastao i „kalinjin K-7“, jedna od najvećih tvrđava koje su uspele da se vinu u vazduh!
Teški bombarder „kalinjin K-7“ bio je eksperimentalni avion, dizajniran i testiran u Sovjetskom Savezu. Delo je Konstantina Kalinjina, civilnog i vojnog pilota iz Prvog svetskog rata, i Vazduhoplovnog biroa u Harkovu, na čijem je čelu bio.
Imao je neoubičajnu konfiguraciju za to doba, sa dva vertikalna stabilizatora i ogromnim stajnim trapom, sa sve topovskim kupolama. Njih je bilo i „svuda unaokolo“. Napravljen je bio od gvožđa, mešavine hroma i molibdena. Originalni dizajn je zahtevao šest motora na krilima, a kada su shvatili da je projektovana težina veća od predviđene dodata su još dva motora.
Civilna konfiguracija je imala kapacitet od 120 putnika i sedam tona pošte. Sedišta su bila smeštena unutar prostora od 2-3 metra između zidova krila, čiji je raspon bio kao kod B-52, ali sa mnogo većom površinom.Vojna je mogla da primi 112 vojnika pod punom ratnom opremom. Kad je reč o naoružanju - osam automatskih topova od 20 milimetara, osam mitraljeza od 7,62 mm i 9.600 kg bombi.
K-7 je prvi put poleteo 11. avgusta 1933. godine. Sledeći let je bio 21. novembra iste godine, kada se avion raspao usled strukturalnog kolapsa jednog od repnih stabilizatora, ubivši 14 članova posade i jednog na zemlji.
Sumnjalo se i na sabotažu. Dva prototipa su još bila naručena tokom 1933. godine, ali su otkazana 1935. godine pre nego što su bila završena. Zbog visokog nivoa tajnosti, nije sačuvano mnogo fotografija.
Kalinjinova leteća tvrđava će svakako biti upamćena kao jedna od najvećih letelica pre mlaznog doba.
9. Kako Bugari „plivaju“ za časni krst
Veliki hrišćanski praznik Bogojavljenje tradicionalno se obeležava plivanjem za Bogojavljenski krst. Međutim, u nekim mestima u Bugarskoj plivanje izgleda nešto drugačije.
10. Ruski „recept“ za čišćenje snega sa kola
Poznato je da Rusi svakodnevno smišljaju nove načine da svaki posao učine zabavnim, pa su i ovaj zamorni zimski posao učinili komičnim. Za ovaj posao potrebno je „samo“ da imate ultrajak zvučni sistem u automobilu i haus-tehno muziku koju ćete pojačati do kraja. Basovi će odraditi svoj deo posla.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар