„Meklaren“ se oprostio od modela P1
Iz britanskog auto-giganta „Meklarena“ stiglo je saopštenje da je završen 375. odnosno poslednji primerak modela P1. Sa njim je proizvodnja ovog hibridnog hiperautomobila „zapečaćena“. Kompanija je za kraj medijima poslala fotografije prvog (sivog) i poslednjeg (narandžastog) primerka P1.
Delimično i zbog popularnosti koja je pratila njihov prvi serijski superautomobil, legendarni F1, „Meklaren“ je mnogo pre početka proizvodnje prodao svih 375 primeraka P1, često spominjanog kao jedan od tri automobila iz „svetog trojstva“, u koje pored njega spadaju i "Ferrari LaFerrari" i "Porsche 918 Spyder".
Debitovao je na Salonu u Parizu, kao konceptualno vozilo 2012. godine, a u serijskoj varijanti u Ženevi naredne godine.
Odlikuje ga 3,8-litarski tvin-turbo V8 motor, sa 903 konjske snage uz pomoć kojih od 0-100 kilometra na čas ubrzava za 2,8 sekundi. Maksimalna brzina mu je 350 km/č.
Jedna od zanimljivosti u vezi sa ovim modelom je i činjenica da ne postoje dva identična primerka, jer je „Meklarenov“ MSO tim (Mclaren Special Operations) svaki od 375 automobila napravio prema individualnim zahtevima budućeg vlasnika.
U nestvarno čistim i urednim „Meklarenovim“ proizvodnim pogonima, za sastavljanje svakog primerka trebalo je 17 dana, a pored 375 serijskih automobila sklopljeno je 18 prototipa koji su korišćeni za potrebe različitih testiranja, kao i tri pretprodukcijska komada.
Svaki serijski model sastavljalo je 105 ljudi različitih specijalnosti, proces proizvodnje svih elemenata automobila trajao je 800 radnih sati, a zbog specifičnih zahteva oko boje karoserije, proces lakiranja pojedinih primeraka trajao je čak pet dana.
U procesu razvoja, test prototipi su prevezli 620.000 kilometara, što je dovoljno da se zemaljska kugla obiđe više od 15 puta.
Čak 34 odsto ukupno proizvedenih automobila je svoje vlasnike pronašao u Severnoj i Južnoj Americi, 26 posto je završilo u evropskim garažama, 13 posto u Africi i na Bliskom istoku i 27 posto u azijskim pacifičkim zemljama.
Portparol kompanije Vejn Brus kaže da je preostalo da naprave još nekoliko komada trkačke verzije, P1 GTR, i da će nakon toga modela u potpunosti otići „u penziju“.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар