Уговори о производњи и ремонту вагона

Железнице Србије потписале са осам домаћих ремонтних предузећа уговоре о производњи и ремонту вагона и локомотива у вредности од 2,1 милијардe динара. Средства за реализацију пројекта обезбеђује Влада Србије.

Осам домаћих ремонтних предузећа и Железнице Србије потписале су уговоре о производњи и ремонту вагона и локомотива у вредности oд 2,1 милијардe динара.

"Ремонтоваћемо укупно 109 путничких вагона, 500 теретних вагона и 12 локомотива, а набавићемо и 100 нових теретних кола из Фабрике вагона у Краљеву", изјавио је генерални директор Железница Милован Марковић.

"Реч је о добром пројекту Владе Србије, који ће нашем предузећу омогућити да добије велики број нових возних средстава, а српској вагоноградњи да упосли капацитете и ангажује укупно 2.250 радника", рекао је Марковић.

Читав посао требало би да буде завршен до краја године, додао је Марковић.

Средства за реализацију тог пројекта обезбеђује влада преко Министарства економије и регионалног развоја из буџетских средстава за ову годину, а гаранција за успешну реализацију посла биће у форми посебних кредита преко Фонда за развој, наведено је у саопштењу Железница Србије.

Према Марковићевим речима, у овај пројекат укључена су сва ремонтна предузећа у Србији.

Потребно око 5.500 вагона

"Гоша" у Смедеревској Паланци ремонтоваће и реконструисати 54 путничка вагона, у вредности од 351 милиона динара, смедеревски "Желвоз" поправиће 145 теретних и 55 путничких вагона, а вредност посла је 420 милиона динара.

Теретна кола ремонтоваће и суботичко "Братство"-100 вагона, у вредности од 101 милиона динара, "Вагонка" из Ниша 125 вагона (170 милиона динара), "МИП Радионица шинских возила Ћуприја" - 80 вагона (79 милиона динара) и "Интермеханика" Смедерево - 50 вагона, у вредности од 45 милиона динара.

Нишка "Локомотива" добила је посао у вредности од 358 милиона динара за ремонт 12 локомотива, а од краљевачке Фабрике вагона биће купљено 100 нових теретних вагона, у вредности од 578 милиона динара.

У теретном саобраћају српским железницама за задовољавање потреба привреде неопходно је око 5.500 вагона, а сада је у саобраћају само 3.500, рекао је директор Железница.

Преко 40 одсто наших теретних вагона је старије од 30 година, а због недостатка кола у робном саобраћају, само у претходне три године изгубили смо око 90 милиона евра.

Реализација овог посла већ до краја године омогућиће Железницама Србије да задовоље потребе тржишта у путничком и робном саобраћају, рекао је Марковић.

број коментара 3 пошаљи коментар
(петак, 31. јул 2009, 00:01)
Biljana [нерегистровани]

Zeleznica u Srbiji

Ne samo da treba remontovati vagone, nego (sto vec neko rece) TREBA POD HITNO popraviti i urediti pruge i zeleznicke stanice koje su u jadnom stanju. Odvela sam sina na odmor u Srbiju. Pozeleo je da vidi AKVA park (o kome se toliko prica) u Jagodini. Putovali smo vozom od Smed. Palanke do Jagodine. Jos ne mogu da se oporavim od soka koji smo doziveli kada smo stigli na jagodinsku zeleznicku stanicu i usli unutra da pitamo za red voznje. Zao mi je sto moram da kazem, ali cekaonica je smrdela gore nego stala, a tako je i izgledala. Pa majku mu, ako se ne moze napraviti moderna i nova zgrada, moze se bar povesti racuna da klozeti i kanalizacija funkcionisu kako treba.

(среда, 29. јул 2009, 23:28)
Milan [нерегистровани]

Vozovi

100% ste u pravu!!!
Železnica, ne samo Koridor 10 nego i lokalne i regionalne pruge, trebaju da budu prioritet broj 1 vlade Srbije, nažalost ipak je prokleti autoput na prvom mestu, ali ipak ide na bolje!
Pozdrav!

(среда, 29. јул 2009, 17:56)
anonymousDusanka [нерегистровани]

Vozovi

Hvala Bogu da su se setili da se pocne nabavka i popravka vozova i vagona za zeljeznicki saobracaj.
Zeljeznicom je jeftinije putovati i komfornije nego autobusima.
A autobuski saobracaj, (proverite) vise ne znaju koliko novca da uzmu za prevoz putnika.
Razlika u ceni je negde i 10 puta veca za prevoz autobusom nego zeljeznicom.
Pa kakav je to bezobrazluk? Pljacka gradjana Srbije od strane autosaobracajnih firmi, a verujte ja sam ljuta zbog mene licno, jer sam prenzioner, a znam da su drugi ljuti zbog sebe, takodje.
I zato hvala zeljeznici koja je pocela da ovu situaciju promeni.