Кад ракија одреди занимање

За шљивовицу породице Средојевић из Љига зна цео Љиг, али и Београд. За ракију која се прави по породичном рецепту старом један век, захваљујући најмлађем члану породице, чуло се и у Америци, Канади, Аустралији.

Није реткост да стогодишња породична традиција одреди животни позив, али јесте необично да тај позив буде веб дизајнер.

"Инспирисали су ме неки сајтови за продају сира и кајмака који су 2005. године били на интернету и одлучио сам да покушам да направим сајт за продају очеве ракије. Сајт је те 2005. године имао више од 15.000 јединствених посета из целог света", објашњава Вукосав Средојевић.

Исте године, као петанестогодишњак, проглашен је за најмлађег веб дизајнера у Србији и истиче да је имао велику подршку родитеља.

"Ја сам га подржао. Ракија је, хвала Богу ишла добро, а да није било воћњака не би било ни првог компјутера. И хвала Богу, подржао ме је воћњак који је сваке године рађао", каже Радован Средојевић.

Рађао је воћњак, а рађао се и посао за најмлађег Средојевића. Осим сајта за продају очеве ракије, као гимназијалац израдио је и одржавао сајт општине Љиг и околних туристичких дестинација.

Као студент израдио је и одржавао више од 40 интернет страница, између осталих i страницу библиотеке града Београда. Данас је део веб тима Универзитетске библиотеке "Светозар Марковић".

Интернет клуб у коме је Вукосав направио први онлајн корак, у почетку је пратио пројекте које је финансирала ЕУ. Тако је таленат једног петнaестогодишњака стигао до делегације Уније у Србији, која његов рад прати и данас.

"Направили су једну интересантну причу о мени коју су објавили на свом сајту и од тада креће та нека еуфорија и мој развој и одлука да се бавим тиме у будућности", истиче Вукосав.

Вукосав Средојевић даје све од себе да у будућности не буде усамљен на мрежи. Зато, у оквиру пројекта "Знање за све" по целој Србији бесплатно обучава младе како да користе интернет.

број коментара 0 пошаљи коментар