Nova diskografija

U večerašnjoj emisiji predstavljamo album sa klavirskom muzikom Roberta Šumana u izvođenju Žan Eflama Bavuzea koji je 1. februara objavila diskografska kuća Šandouz.

Nakon veoma uspešnih izdanja sa delima Betovena i Hajdna, Bavuze se okrenuo romantičarskom repertoaru, izvodeći prvi put dela Roberta Šumana. Za svoj diskografski romantičarski prvenac, Bavuze je odabrao intrigantan i obiman program, na kojem se pored Velike sonate broj 3 opus 15 nalaze Karnevalske scene iz Beča opus 26, kao i dela iz poznog stvaralačkog perioda: Tri fantastična komada opus 111 i Pesme zore opus 133.

Okosnicu albuma čini Velika sonata broj 3, poznata i kao „Koncert bez orkestra", koju je Bavuze otkrio kroz snimak Vladimira Horovica iz osamdesetih godina prošlog veka. U programskoj knjižici, pijanista navodi: „Neodoljivo me je privuklo ovo zapanjujuće delo (pre svega zbog svog naslova „Koncert", jer, neobično, ne postoji dijalog niti suprotstavljanje solističkog parta i imaginarnog orkestra, koje bi opravdalo taj naziv), i smesta sam počeo da ga proučavam. Odmah sam primetio da u dva kratka pasaža na kraju prvog stava Horovic promišljeno meša dve verzije dela iz 1834. i 1853. godine. Kako sam imao tu čast, da tokom njegove poslednje posete Parizu 1985. godine odsviram ovo delo pred njim i da diskutujem takođe o drugim detaljima, želeo sam da, kao omaž Horovicu, zadržim tu „hibridnu" verziju na ovom snimku" zaključuje Žan Eflam Bavuze.

Pored ovog monumentalnog dela, na njegovom najnovijem disku se nalazi još jedno ostvarenje iz Šumanovog ranog stvaralačkog perioda, Karnevalske scene iz Beča opus 26, čija interpretacija takođe zahteva dobru „izvođačku kondiciju," ali i izrazit lirizam. Pozni kompozitorov opus, koji je očigledno blizak Bavuzeu, na ovom snimku predstavljaju Tri fantastična komada opus 111 i Pesme zore opus 133, jedno od poslednjih dela koje je Šuman napisao pre neuspešnog pokušaja samoubistva i odlaska u sanatorijum 1854. godine.

Urednica emisije: Ivana Neimarević

broj komentara 0 pošalji komentar