Imaginarni pejzaži

Predstavićemo najnoviji album „Above All Dreams” Abula Mogarda koji je 21. juna objavila britanska kuća Ecstatic.

Ovo je prvi album enigmatičnog umetnika, koji tvrdi da je iz Beograda, posle „Circular Forms" objavljenog 2015. godine. Kako se to može čitati u crticama albuma, ovo delo je nastalo izbegavajući akademizam i uobičajeno pravljenje softverskih pečeva, već je Mogard „improvizovao na modularnim sintisajezima satima, danima, mesecima i godinama kao što konvencionalni „bend" razvija grupnu intuiciju". U ovim rečima vidi se dalje razvijanje narativa o Abulu Mogardu kao „čarobnjaku" koji deluje izvan uobičajenih granica ambijentalne muzike i koji u svojoj muzici dolazi do metafizičkih uvida, odnosno „postfizičkih" iskustava. Naravno, ovo je karakteristična mistifikacija koja prati Abula Mogarda od kako se pojavljuje na sceni eksperimentalne i ambijentalni elektronike, odnosno sada već možemo reći svojevrsni zadani konceptualni okvir u koji je uračunat u markentiško-estetski učinak muzike. No, i pored toga, numere koje ćete čuti su urađene sa puno detalja, brige i određenog slobodarskog zanosa, koji daje skrivanje iza anonimnog identiteta, odnosno koje omogućava i cinični podmseh ispod postavljene maske. Sa druge strane, Mogard „otkriva" da je album nastao pod uticajem poznatih brazliskih muzičara Toma Zea, Antonija Karlosa Žobima i Čika Buarkvea, odnosno njihovog pristupa takozvanoj brazilskoj popularnoj muzici, u čijoj je osnovi inovativna i delikatna modifikacija sambe i bosa nove. U harmonskim progresijama albuma „Above All Dreams" je, u neku ruku, moguće čuti odbljesak brazilske muzike, no može se postaviti i pitanje u kojoj meri je važno da znamo ili da prepoznamo ovaj mogući ili autorizovani „uzor"? U kranjoj liniji, za melanholične, kinematografske, lučne numere koje pravi Mogard ovo i nije od presudnog značaja i možda bi se muzika ovog anonimnog autora mogla slušati kao takva - apstraktna i bezinteresna, slobodna da je slušalac samostalno percipira i narativno dopunjuje.

Urednica Ksenija Stevanović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво