Nova diskografija

Teodor Kurencis izvodi „Patetičnu simfoniju” Petra Čajkovskog

Predstavljamo najnoviji album dirigenta Teodora Kurencisa i njegovog orkestra Muzika Eterna koji je u aprilu objavila diskografska kuća Soni klasikal.

Ovaj grčki dirigent koji je karijeru započeo kao dirigent opere Novosibirska, a potom se sa orkestrom „Muzika Eterna" preselio u udaljeni Perm, reputaciju 'buntovnika" poznatog po sasvim osobenim tumačenjima, stekao je radeći na operskim postavkama dela Mocarta, Prokofjeva i Berga. Poslednjih godina, u svojim diskografskim izdanjima poseban akcenat je stavio na simfonijski i koncertantni repertoar ruskih autora, te su usledila veoma uspešna izdanja Posvećenja proleća Igora Stravinskog ili album ostvaren zajedno sa violinistkinjom Patricijom Kopačinskajom, na kojem je uz Svadbu Stravinskog, zabeležen i Koncert za violinu Petra Čajkovskog. Na svom najnovijem albumu ponovo se vratio muzici ovog ruskog romantičara, izvodeći njegovu poslednju, Šestu simfoniju u ha-molu, opus 74, pod nazivom Patetična, kao jedino delo na izdanju.

Kurencis kao da poručuje da je hteo da se u potpunosti fokusira na ovo uzbudljivo i povremeno uznemirujuće delo, zato što želi da saopšti nešto novo i važno. Interpretacija koja je zabeležena na albumu, snimana je čak nedelju dana u velikoj dvorani berlinskog Funkhausa, što je izuzetno dugo za izdanja ovog tipa, ali pokazuje pažnju i kontrolu koju je Kurencis želeo da demonstrira. Jer u pitanju je veoma lična interpretacija, koja ovo delo tumači bez sentimentalosti, ali sa sentimentom, snažno, emotivno i uzbudljivo. Na snimku vas povremeno iznenadi silovitost dinamičkih kontrasta ili jasnoća pojedinih orkestarskih grupa, poput dubokih gudača koji su brojčano 'pojačani' te ih čini četrnaest violončela i devet kontrabasa, ili nastupa sordiniranih limenih duvača u četvrtom stavu. Kao što su neki recezenti ovog izdanja primetili, Kurencisovo iskustvo rada u operi bilo je dragoceno u tome kako je dirigent naučio da razvija i održava melodijsku liniju, kao i da 'diše' sa solistima, što se na snimku i doslovno čuje u Andante segmentu finala.

Proizvod je interpretacija ispunjena „emocionalnim intenzitetom i svetao primer kako je za izvođenje nekih dela standardnog repertora potrebna velika strast".

Urednica emisije: Ivana Neimarević



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво