Оперска сезона Еурорадија 2017/18

Џорџ Бенџамин: Лекције о љубави и насиљу

Снимак премијере опере „Лекције о љубави и насиљу” Џорџа Бенџамина забележен 12. маја у Краљевској опери Ковент гарден у Лондону. Главне улоге тумаче: Стефан Дегу као Краљ, Ђула Орент као Гавестон/Странац, Барбара Хениген као Изабел, Питер Хоар као Мортимер, Семјуел Боден као Краљевић, Оушн Бернингтон-Кук као Девојка, Џенифер Франс, Кристина Сабо и Андри Бјерн Робертсон као Сведоци. Оркестром Краљевске опере Ковент Гарден диригује Џорџ Бенџамин.

Ово је трећа опера коју је један од најцењенијих британских савремених аутора Џорџ Бенџамин написао по поружбини Краљевске опере Ковент гарден. После опера Минотаур и Ен Никол, Бенџамин је одлучио да за ову оперу либрето напише драмски писац Мартином Кримп са којим је и до сада успешно сарађивао на операма Записано на кожи и Унутар малог брда. Лекције о љубави и насиљу узимају као тему епизоду из енглеске историје око које се плете беспоштедна анализа насилног сукоба између љубави и моћи.

Садржај је следећи: Краљ живи у блиском, али трубулентном односу са својом женом Изабел, њихово двоје деце и својим љубавником Гавестоном, човеком кога се људи плаше и кога мрзе. Како се земља налази на ивици буне, Краљев војни саветник, Мортимер, прагматични човек који верује да су све врсте љубави 'отров', оптужује владара да је политички неодговоран. Импулсивно, Краљ наређује Мортимеру да оде у изгнанство, чиме започиње серију катастрофалних догађаја, који доводе до тога да Гавестон и краљ буду убијени, а његов син - Краљевић - долази на власт под паском мајке Изабеле и Мортимера. Краљевић ипак успева да се ослободи контроле своје мајке. На самом крају, позива одабране званице и поново успоставља ред.

Као полазиште за сиже преузета је историјска епизода о енглеском краљу Едварду ИИ, о којем је чувену драму написао Шекспиров савременик Филип Марлоу. Ипак, у опери нема никаквих елемената елизабетанске драме, већ је Кримп, користећи архивске изворе, написао изузетно модеран текст који се посебно фокусира на перспективу краљице Изабеле. Бенџамин је посебно водио рачуна да се чују Кримпове речи, а свака сцена има посебну атмосферу и колорит, који дочаравају психолошки и драмски садржај текста.

Уредница Ксенија Стевановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво