Мистериозни поглед настао случајно?

На Мона Лизи није тајанствен само њен осмех. Ђоконда је пре извесног времена, под специјалним осветљењем професора Котеа, открила још 25 тајни о себи и изнова изменила уврежена мишљења стручњака. Обрве је највероватније имала, али су временом избледеле или су постале „жртве“ лошег чишћења слике, сматра Француз.

Многе Мона Лизине тајне – конкретно 25 непознатих чињеница – откривене су скенирањем најчувеније Леонардове слике специјалном камером која користи 13 филтера за 13 врста светлости, од ултраљубичасте до инфрацрвене.

Француз Паскал Коте, оснивач „Лумијер технологије" и творац ове мултиспектралне камере од 240 мегапиксела која „види" сваки слој боје и лака на слици, истакао је да на овај начин гледана, славна лепотица добија шире лице, наглашенији осмех и другачији израз у очима.

„Као инжењеру и научнику, мени све мора бити логично. А није ми било логично раније мишљење да Мона Лиза нема обрве ни трепавице", објаснио је професор Коте.

Увећани приказ (24 пута) левог ока открио је покрет четкицом, додуше један једини у пределу обрве. Француз сматра, иако је било више насликаних длака, да су временом избледеле или су постале „жртве" лошег чишћења слике.

Још један предмет дугогодишњих дискусија била је десна рука мистичне жене на слици, јер положај руке преко стомака није био уобичајен за стваралаштво тог периода.

Ипак, њен положај и положај зглоба који је Да Винчи насликао касније, био је нашироко копиран од стране савременика, који су често копирали великог мајстора, иако углавном нису баш тачно знали зашто.

Коте је открио да се пигменти иза десног зглоба савршено поклапају са онима на покрову Мона Лизиних колена. Посматрањем при инфрацрвеној светлости постало је јасно да је зглоб у необичном положају управо због тога што придржава прекривач.

Испод слојева боје такође се при одређеној светлости помаљају скице које је Да Винчи радио, што је видљиво по прсту леве руке који је, после премишљања, очигледно променио положај.

„Кад (под специјалном светлошћу) погледате леву руку, приметите први положај прста. Чак се и славни Леонардо двоумио", констатовао је Коте.

Професор је додао да поглед на славно дело при другачијој светлости даје потпуно нови осећај и перспективу слике.

„Чим станете пред увећану представу Мона Лизе под овим светлом, схватите зашто је толико славна. Али, то је нешто што морате да видите својим очима", нагласио је Француз.

број коментара 7 Пошаљи коментар
(среда, 19. сеп 2012, 08:43) - anonymous [нерегистровани]

Djokonda

Posle toliko sklanjanja od ratova kojekuda po raznim podrumima dvoraca, restauracija, hiljade naslikanih kopija, kradja, turneja po Americi, Japanu, Rusiji, pored tolike njene vrednosti jer kazu da nema cenu, ja se pitam da li se u Luvru zaista nalazi original? Da li se original cuva na tajnom mestu a turistima se predstavlja najbolje naslikana kopija? Mona Lizu pogleda vise desetina hiljada turista dnevno sto je ogromna zarada pa mislim da su ove pretpostavke sasvim na mestu.

(уторак, 18. сеп 2012, 19:16) - anonymous [нерегистровани]

Mona Liza

Ako se dobro zagledate u sliku, ne mislim na fotografiju koju vidite na sajtu, već na pravu sliku, videćete u zenicama brojeve. Mislim da je odatle naziv knjige Da Vincijev kod.

(уторак, 18. сеп 2012, 18:56) - Лувр и околина [нерегистровани]

Мона Лизу сам видео...

75., уграђену иза неког стакла у зиду;Чини ми се да је тада била млађа!

(уторак, 18. сеп 2012, 15:13) - anonymous Mona Liza [нерегистровани]

Samo što ne progovori

Ništa kod Leonarda nije uobičajeno ili do tada naslikano u Renesansi, zato ga znalci i postavlaju u centru Visoke Renesanse u Italiji. Čini mi se da ko je model za ovaj portret je sasvim nebitno, kada je Leonardo u pitanju čak i nije morao da bude živ model, već predstava žene u njegovoj glavi. ili čak možda predstava Bogorodice zbog smirenosti lica i ruku i mada kažu da sam nije bio religiozan čovek, on je ipak za svoje slike, uzimao religiozne motive, kao na slici Bogorodica, Hrist i Sveta Ana,Tajna Večera, Poklonjenje tri kralja mudraca i t.d.koje je radio doduše po narudžbini, ali te teme su bile nešto što je obeležavalo i 15. i 16. vek renesansne Italije. Mona licaAli, Mona Liza deluje toliko živo da vam se čini da ako je dotaknete možete da očekujete neku njenu reakciju, možda čak i da progovori. Pored ostalog i zato je ovaj porftret slikarsko remek delo.

(уторак, 18. сеп 2012, 12:13) - anonymous [нерегистровани]

Хиљаде

Од тих неколико хиљада ''значајнијих'' слика стотине се налазе у истом том музеју, који је иначе најпосећенији на свету и који само од сувенира заради више него све установе културе у Београду заједно.

(уторак, 18. сеп 2012, 12:04) - anonymous Leonardo [нерегистровани]

Lepa je , nema šta

Naslikana je 1503. u Firenci a čak i danas posle pet vekova izaziva pažnju ekperata i istoričara umetnosti. I što da ne-njima je to posao. Da je njegovo najčuvenije delo u svetu za ljubitelje Leonarda -i to stoji, mada su sve njegove slike, a nije ih mnogo uradio, prava remek dela. Da li je lepa žena na ovoj slici koja mu je poslužila kao model i da li je zaista žena firentinskog trgovca-nije ni bitno, a meni lepa nije. Ono što je esteski lepo na ovom portretu je način na koji je naslikan - tehnika koju je renasansi genije upotrebio i postigao da joj se i danas divimo. Što se tiče obrva, postoje mnoge teorije-da ih nije ni imala, možda je u to vreme to bilo moderno pa su ih žene skidale, možda su zaista izbledele sa slike tokom vekova, ili ih Leonardo nije naslikao iz njemu poznatih razloga, možda da skrene pažnju na ovo neobično lice, ili da naglasi zagonetni osmeh, zar je to uopšte važno- važno je da je portret zaista remek delo.

(уторак, 18. сеп 2012, 11:01) - anonymous [нерегистровани]

novinarske patke...

Ala smaraju sa ovom monalizom vec godinam.
Verovatno im je opala poseta u muzeju ili im je ponestalo para, pa se sada trude da to nadoknade plasiranjem ovakvih indormacija.
Ima na hilajde boljih i lepsih slika od nje i znacajnijih za slikarstvo kao umetnost.