Читај ми!

Воз, трамвај, аутобус у Немачкој – за 49 евра месечно

Од понедељка (1. мај) у Немачкој се може користити месечна карта од 49 евра која важи за било који градски и регионални превоз.

Још прошлог лета, након наглог пораста цене горива, у Немачкој је уведена месечна карта за градски превоз и железницу – за девет евра.

Замишљена као јефтина варијанта за људе који путују неким послом, ова карта се масовно користила и за излете и путовања регионалним возовима преко целе Немачке. Не чуди што је у три месеца постојања те карте продато 52 милиона комада.

Било је јасно да тако јефтино неће више ићи, па од овог маја на снагу ступа "наследница" међу картама, такозвана Дојчландтикет, која пак кошта 49 евра месечно. То је и даље далеко јефтиније него било која претплата за градски превоз.

Но, нема јагме – до почетка маја продато је тек 750.000 карата. Један од могућих разлога је што се ова карта не може једнократно купити на аутомату или интернету, већ функционише као претплата.

Додуше, ко је тек овог понедељка (1. мај) кренуо да купи карту онлајн, наишао је на преоптерећене сервере Железнице.

Где важи Дојчландтикет?

Kарта важи у градском и приградском превозу било где у Немачкој, за железницу, метро, трамваје, аутобусе, за поједине бродске линије у Хамбургу и Берлину.

Kарта не важи за брзе међуградске возове (IC, EC, ICE) нити за међуградске аутобуске линије.

Kоме се не жури, он дакле може с овом картом стићи с краја на крај земље, али ће много пута морати да преседа, дуго да се труцка и чува живце због сталних кашњења.

Могу ли и странци да купе карту?

Да, она нема никакве везе са држављанством или правом боравка. Али, како је у питању претплата, морате имати банковни рачун који се прихвата.

Додуше, ко би да се вози само у једном календарском месецу, тај може лако да откаже претплату за следећи месец до 10. дана текућег месеца.

Хоће ли бити гужве?

Kод карата за девет евра, било је гужви епских размера, поготово за викенд. То би у мањој мери могло да се понови. Поготово јер око десет милиона људи у Немачкој има претплатне карте за градски превоз – сви они су сада аутоматски прешли на Дојчландтикет, јер је јефтиније.

Мада, многи би вам рекли да су веће гужве од уобичајених – немогуће. У шпицу је на популарним линијама тешко ући у воз, а ни сада неће бити више возова. Немачкој, између осталог, мањка машиновођа.

Да ли ће цена остати 49 евра?

У наредне две године хоће, а после вероватно неће, макар због инфлације. Већ сада неке покрајине карту субвенционишу и додатно, па она кошта 29 евра рецимо у Берлину. Многе фирме запосленима суфинансирају превоз.

Али и 49 евра је далеко од реалне цене којом би се покрили трошкови, већ држава и покрајине подржавају пројекат. Уосталом, ово је политичка одлука Владе, а ко зна каква ће политика бити за две године.

Kад се подвуче црта, Дојчландтикет није баш практична ако путујете 600 или 700 километара по Немачкој, али је идеална за градске вожње или пар одлазака у суседни град.

петак, 26. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво