Јутарњи лист: Понос руске морнарице "Адмирал Кузњецов" је олупина

Брзи, велики и импресивни руски носач авиона на путу за Сирију показао је и невероватне недостатке, пише "Јутарњи лист", тврдећи да руска флота и није толико јака, а да њен највећи брод "Адмирал Кузњецов" баш и није "страх и трепет", већ олупина.

Ових дана је руска флота подигла велику буку уз обале западних европских држава на свом путу према Сирији где ће учествовати у новим нападима на Алеп, а на челу осам бродова је једини руски носач авиона "Адмирал Кузњецов".

"Исправно протумачен као нов Путинов шамар Британцима и Французима, 'моћна флота' ипак није толико јака колико се чини. Прецизније, њен највећи брод 'Адмирал Кузњецов' заправо није баш такав страх и трепет. Било је то очито из густог црног дима који је константно окруживао овај дизелски носач авиона, због чега је постао предмет пошалице међу Британцима", наводи хрватски лист.

Називајући руски носач авиона "старом кантом", Јутарњи лист указује на чињеницу да тај брод на пут никад не иде без сопственог тегљача "Николаја Чикера", за случај да се поквари усред пловидбе.

"Адмирал Кузњецов", додаје се у тексту, лепо изгледа на промотивним сликама, али заправо крије прилично лоше стање испод палубе при чему, осим непоузданих турбина и бојлера, има катастрофалне водоводне и санитарне инсталације због чега се половина тоалета на њему не може користити.

Поморски стручњак Питер Робертс каже да је "Кузњецов" један од оних бродова који се у поморском жаргону називају "несрећним" јер су за њега ствари кренуле по злу још од када је дизајниран, а касније једноставно није имао среће.

Међутим, Робертс и други поморски стручњаци упозоравају да то не значи да "Адмирала Кузњецова" аутоматски треба отписати и истичу да је то још увек велики, брз и импресиван брод са добрим авионима.

На "Кузњецову" је смештено 15 авиона, "мигова 29" и "Су-33", као и 10 нападачких хеликоптера "Ка 52", наводи хрватски лист.

Тежак 55.000 тона и дуг 305 метара, руски брод се кроз своју историју борио са низом потешкоћа.

Његова је изградња почела 1982. године, а део совјетске морнарице постао је 1990, док је потпуно оперативан постао тек 1995. године, овај пут као део руске морнарице.

Требало је да буде први брод у својој класи, али је због политичких и финансијских околности остао једини, закључује Јутарњи лист.

Број коментара 44

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 09. мај 2024.
16° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара