среда, 10.12.2025, 14:28 -> 15:31
Kембриџ образовни програм за наставнике у Србији
Фондација "Образовање за Србију", у сарадњи са Департманом за међународно образовање Универзитета у Kембриџу, креирала је програм који ће наставницима помоћи да унесу педагошке иновације у наставу. Одабрана је група од 24 наставника из целе земље, који су први имали прилику да похађају овај програм.
Наставницима је све теже да одрже дисциплину на часу и заинтересују ученике за градиво. Kако би се стање у учионицама променило, осмишљен је програм за педагошке иновације, који поседује Kембриџ акредитацију признату свуда у свету. Прва група просветних радника у Србиији недавно је завршила обуку која је трајала осаманест месеци.
Биљана Николић, средњошколски наставник, каже: "Нешто што се мени посебно свидело то је неуро-едукација. То је интердиспиплинарни приступ који спаја различите емоције, запажања, мотивацију, који касније утичу на примање информација и задржавање тих информација код ученика."
Тања Старчевић, средњошколски наставник, додаје: "Ја сам 35 година у настави. Задњих годину и по дана, две, врло је тешко реализовати наставу на начин на који смо је некада реализовали. Гледајући наставу која се реализује у Енгеској, или било којој другој земљи, у Финској на пример, у односу на нашу наставу, они имају неки слободнији приступ часовима."
Kако истичу, у савременом приступу настави ученици су покретачи од којих се очекује интеракција. Све оно што су научили током часова едукације и радионица, попут учења кроз музику и плес, наставници су већ почели да примењују на својим часовима, уочивши већу заинтересованост ученика.
Ненад Вукајловић, наставник у основној школи, објашњава: "Ученици су износили своја запажања, своја тумачења и, што је врло важно, нисам ни био свестан колико имају личног искуства. Тек су кроз ове радионице успели да виде ону теорију што радимо у школи, да је то наша свакодневница и да је то нешто што сусрећемо и у пракси."
Након заршеног програма наставници су постали едукатори који својим колегама преносе савремене начине приступа настави, са циљем да се неке од ових радионица уврсте у годишњи план рада.
Коментари