Читај ми!

Вековна традиција апатинског бродоградилишта

Бродотесарском делатношћу бавиле су се многе апатинске породице. Бродоградилиште је основано 1920. године.

Након богате војне каријере, а потом усавршавања у бродоградњи широм света, пуковник у пензији одлучио је да прода кућу у Тивту. Тај новац је инвестирао у апатинско бродоградилиште, које је било осуђено на пропаст.

„Мој дипломски рад или дисертација, немам појма, али жеља да ипак неко знање и искуство дугогодишње да се пренесе овде у ово бродоградииште, да се ово бродоградилиште поново подигне на ноге и да се врати на ниво који је некад био. Чини ми се да смо на добром путу и то ми је једина моја животна сатисфакција", каже власник бродоградилишта Апатин Василије Пецић.

Поред ремонта домаћих и страних бродова, закорачили су и у свет екологије градњом лаких туристичких бродова.

„Чак му није потребно ни надопуна батерије са копна, него све, комплетну енергију добија из соларних панела", објашњава власник бродоградилишта Апатин Василије Пецић.

Дуже од једног века бродогралиште је имало успона и падова. Овде је изграђено око 400 бродова. И након дводеценијске паузе, од 2019. године апатински бродоградитељи поново имају пуне руке посла.

„Човек је то откупио и сад идемо даље. Измирио је сва дуговања. Плате су солидне, не можемо да се пожалимо", каже Златко Ђурков из Апатина.

„Па, исплати се, али млади беже у веће градове и тако да је овде слабо. Слабо се овде задржавају у нашем граду", каже Апатинац Ђуро Ћопић.

Бродоградилишту су потребни инжењери и бродоградитељи, али тих смерова у Техничкој школи више нема.

„Покушавамо, у сарадњи са Бродоградилиштем и Привредном комором, са филијалом у Сомбору, да уведемо одељење, које је чисто дуално одељење. Лакше добијемо сагласност министарства, где та деца су на општеобразовним предметима и у првој години праксе код нас. Већину осталог времена проводе на пракси у самом бродоградилишту", објашљава директор Техничке школе у Апатину Недељко Шарац.

Све живљи је и речни саобраћај, а у марини планирају проширивање капацитета.

„Ове године је било и много већих јахти, које ми до сада нисмо виђали овде. Надамо се да се тај тренд луксузних јахти, на свом проласку ка Дунаву, ка Црном мору повећава и овде код нас. Поред тога што могу да привежу свој чамац, могу да користе и јавна купатила, која се налазе у нашем саставу. Могу да изнајме бицикл са којим могу да оду до града, да обаве све своје потребе, да оду у набавку, да набаве све оно што им је потребно на свом даљем пропутовању, јер следећа прва станица је тек Нови Сад", наводи директорка ЈП „Дунавска обала" Љиљана Kрец.
Од покрајине и државе Апатинци очекују даље инвестиције у унапређење речних привредних потенцијала. Оживљавање бродоградилишта наишло је на позитиван одјек у Европи и свету, јер су се тамо српски бродоградитељи доказали квалитетом, којим се поносе и у Апатину.

 

среда, 11. јун 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом