петак, 22.02.2013, 09:47 -> 10:38
Ауто-школе се гасе
После доношења новог правилника о полагању возачког испита од седам ауто-школа у Кикинди, три су престале с радом, а још две су пред гашењем. Власници ауто-школа то објашњавају пооштравањем критеријума и већим ценама.
Нови правилник о полагању возачког испита, који је ступио на снагу у октобру прошле године, донео је доста новина везаних за безбедност саобраћаја, али и прилично проблема и потешкоћа кандидатима и ауто-школама. Од седам ауто-школа у Кикинди, три су престале с радом, а две су пред гашењем.
Владан Томић, из Одељења саобраћајне полиције ПУ Кикинда, каже да сада постоји обавезна теоретска обука за све кандидате, без обзира за коју категорију возила полажу испит.
"За поједине категорије проширена је практична обука, а што се тиче самог испита основна новина је да су сада у испитној комисији два, уместо ранијих три члана, и један мора бити радник МУП-а. На самом полигону повећан је број радњи које кандидат мора да изведе да би с успехом положио практични део испита, а време вожње по граду сада је најмање пола сата, за разлику од ранијих пет до десет минута", каже Томић.
Зоран Росић, власник Ауто-школе "Кијо", једине која у Севернобанатском округу испуњава нове услове, каже да је и стари правилник био добар, али се није довољно поштовао.
"Нови закон је тако ригорозно репресиван и толико тога је непотребног у њему, да ће од свега тога кандидати добити свега пет до десет посто бољитка, а 90 одсто је само намет на школе и грађане", каже Росић.
Инструктор вожње Борислав Љубоја каже да у новом правилнику има доста добрих и корисних ствари, али и знатно намета који су се могли избећи.
Небојши Арађанину, који се припрема за полагање за Б категорију, није јасно због чега он мора знати зашто возач аутобуса сме непрекидно возити само 4,5 сати, док Клементина Беседеш каже да је теоретска припрема преобимна и одузима пуно времена.
Комплетна обука и полагање испита сада коштају близу 100 хиљада динара, што је, у односу на ранијих тридесетак хиљада, заиста много. И то је, поред осталог, разлог што Ауто-школа "Кијо" од ступања на снагу новог закона није уписала ниједног новог кандидата.
Зоран Росић је велики скептик око будућности своје ауто-школе, када полагање испита заврше они који су уписали обуку пре ступања на снагу новог правилника.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар