Читај ми!

Дан са "небеским" спасиоцима

Руски авиони, који учествују у гашењу пожара на локацијама у Србији и региону, стационирани су на аеродрому "Константин Велики" у Нишу. Гашење пожара, како кажу, допринеће и учвршћивању односа Русије и Србије.

Пет или шест пута дневно "беријев" и "иљушин" слећу и полећу са нишког аерoдрома, на коме се пуне водом и керозином. Од тренутка слетања "беријеву" је потребно петнестак минута да прими највише 12 тона воде.

 

Руски авиони, који учетвују у гашењу пожара на локацијама у Србији и региону, стационирани су на аеродрому "Константин Велики" у Нишу, у Српско-руском хуманитарном центру  за реаговање у ванредним сутуацијама, који је отворен у априлу ове године.

Сарадња је договорена споразумом између Србије и Руске федерације, која је први пут своје летелице за гашње пожара послала у Србију пре пет година.

Међу трочланом посадом је и тридесетједногодишњи пилот Георги Кочкарев, који је и прошле године гасио пожаре у Србији.

"Ветар отежава гашење пожара. На планинама су другачија струјања која распирују ватру. Према пожару летимо на 1.000 метара висине, а воду бацамо са педест до седамдесет метара", каже Кочкарев. 

Транспортном "иљушину", највећој летелици за пожаре са распоном крила од педесет метара,  до Таре је од Ниша потребно 25 минута лета. Носи највише 42 тоне воде и у ваздуху непрекидно може да буде десет сати. Његова посада је до сада гасила пожаре у Грчкој, Португалији, на Уралу, Јакутији и Владивостоку, а од 2007. године и код нас.

Директор Сектора за међународне односе Министарства за ванредне ситуације Русије, Валериј Шујков каже да су задовољни радом њихове посаде.

"Авиони ће и даље учествовати у ванредним ситуацијама и тако ћемо развијати овај центар у Нишу. То ће допринети и учвршћивању односа Русије и Србије", каже Шујков.

"Иљушин", тежак 170 тона има искусну петочлану посаду која 40 минутну паузу на аеродрому, најчешће, користи за проверу летелице. Пилоту који управља њоме је 38 година летачког стажа.

"То је наш посао и трудимо се да радимо што боље. Летење над планином није једноставно, али сналазимо се. Мислим да ћемо са српским колегама, који гасе пожаре са земље, успети да спречимо њихово ширење", каже капетан Леонид Филин, пилот "иљушина 76".

Руски хеликоптер "камов 32", који је ове године први стигао у Ниш, ангажован је ових дана на гашењу пожара у Босни и Херцеговини.

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 17. јун 2024.
23° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије