Смене у Хрватским железницима

Након првих хапшења због тешке железничке несреће, која се 24. јула догодила на прузи Загреб- Сплит, дошло је и до првих смена у Хрватским железницама. Истовремено, стручњаци страхују да би могли нестати неки од кључних доказа који би могли расветлити трагедију.

Министар мора, саобраћаја и инфраструктуре Божидар Калмета, у договору с председницом Владе Јадранком Косор, донео је одлуку о смени свих чланова Управе Хрватских железница Инфраструктура.

Смењени су председник Управе Мијат Куртушић и чланови Управе Стјепан Бестијанић и Божа Церовечки, преносе хрватски медији.

Истовремено министар Калмета је тражио и да се суспендују или смене сви они који су на било који начин одговорни за изазивање железничке несреће.

Председник Управе ХЖ Холдинга Зоран Поповец, чију су смену тражили из Синдиката машиновођа Хрватске, а којег је наводно желео сменити и сам Калмета, остао је на свом положају.

Дан након несреће, 25. јула, издат је налог за заплену документације везане за поступак јавне набавке мазива за шине, за које се претпоставља де је узрочник несреће.

Узорци те течноси послати су на анализу у Центар за криминалистичка вештачења, а полиција је почела са провером пословања железнице.

Под истрагом се налази и загребачка фирма "Интраде", која је набавила намаз за шине, а чији су га железничари размазали по прузи пре, уместо након проласка воза.

Велики број пропуста

Током досадашње истраге утврђен је велики број пропуста. Главни је, чини се то, што је мазиво на пругу наносило пружно возило са којег је течност прскала и по шинама до којих није смела да дође.

Споран је, међутим и састав средства - испод белог премаза пронађена је непозната материја налик смоли. Производ је, по свему судећи, илегално увезен јер није имао потребне исправе. Поставља се питање, ко је фирми Интраде дао дозволу за његову употребу.

Фирма Интраде је, иначе, регистрована за производњу и дистрибуцију хране и производа за кућне љубимце, адитива за стоку и путних торби, а баве се увозом и заступањем страних предузећа.

Хрватски стручњаци сматрају да средство, којим су шине попрскане, може бити примарни узрок несреће. Међутим сматрају да је неопходно испитати и све остале параметре - нагибни механизам, лежајеве, амортизере, температуру, пругу, и да ће тек тада бити могуће утврдити тачан узрок несреће.

Због страха да би кључни докази о железничкој несрећи могли нестати, стручњаци апелују на све да се, док траје истрага, не приближавају месту несреће.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 08. мај 2024.
21° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара