Преносимо

Опет полеће "Ласта"

Авион "Ласта", који је Србија властитим средствима развила, после реализованих модификација испуњава услове за савремену основну и почетну обуку и за 2014. годину планирано је да он поново буде уведен у оперативну употребу, наводе за Данас у Министарству одбране. Они наглашавају да је, такође, планирано да се до краја 2021. године, у сарадњи са страним партнерима, модернизује авион "супергалеб Г-4" у "супергалеб Г-4МД".

Овом модернизацијом Г-4 ће задовољити захтеве савремене напредне и борбене обуке, попут ваздухоплова исте категорије у свету - кажу у министарству.

С друге стране, током ове године, тачније од септембра, у стално борбено дежурство система противваздушне одбране поново су уведени и авиони МиГ-29. Наиме, због недостатка резервних делова и недовољног броја сати налета, у дежурним снагама су више од четири године били авиони МиГ-21.

Но, мајор Никола Ковачић из Команде Ваздухопловства и противваздушне одбране за наш лист објашњава да је у претходним годинама извршен генерални ремонт МиГ-29, у склопу ког је урађена и модернизација дела опреме и уређаја.

После ремонта и периода потребног за увођење пилота у тренажу, авион је 2009. уведен у састав дежурних снага противваздушне одбране. Потреба за додатним усавршавањем и оспособљавањем младих пилота, као и сложена и отежана набавка резервних делова, условила је да се авион и драгоцени ресурс тежишно ангажује на обуци младих пилота и обезбеђењу квалитетног пилотског кадра.

Током ове године, интензивирањем летења, завршетком преобуке и борбеног оспособљавања пилота за овај тип ваздухоплова, створени су сви неопходни услови, па се авион МиГ-29 од септембра поново налази у дежурству у систему противваздушне одбране - наводи Ковачић.

У МиГ-29, за сада нашег најсавременијег авиона, сели су и нови пилоти. Но, услови које треба да испуни неко ко жели да постане пилот овог авиона нису нимало једноставни.

Кандидат мора да испуни све здравствене критеријуме на Ваздухопловно медицинском институту за наведени тип ваздухоплова, затим да током летачке обуке има одличне оцене, да поседује све неопходне способности које су захтеване за пилота ловачке авијације, а по препоруци наставника летења за даљом обуком на ловачкој авијацији, те да има завршене све профиле обуке на другим типовима ваздухоплова, пожељно на МиГ-21 - истиче Ковачић.

Безбедан ваздушни простор

Говорећи о години која је на измаку, мајор Ковачић из Команде Ваздухопловства и противваздушне одбране (ВиПВО) каже да је 204. ваздухопловна бригада (вбр) Војске Србије у 2013. реализовала редовне летачке задатке, а као тежишни издваја непрекидно дежурство у снагама за контролу и заштиту ваздушног простора Србије, што је уједно и главни задатак ВиПВО у миру.

"Сматрамо да овај задатак успешно извршавамо и да је ваздушни простор изнад Србије сигуран и безбедан. Као највећи успех 204. вбр у овој години истичемо чињеницу да су сви планирани редовни и ванредни задаци реализовани без угрожавања безбедности летења и критичних ситуација", каже Ковачић.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 17. мај 2024.
22° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара