Читај ми!

ЛДП: Насилничко повећање путарине

Повећање путарине за 20 одсто од 1. јула "насилничка" мера и одраз неспособности државе и банкрота буџета, сматра потпредседник ЛДП-а Бојан Ђурић.

Планирано "насилничко" повећање путарине у Србији за 20 одсто од 1. јула слика је "неспособности државе, банкрота буџета и цинична награда" за Јавно предузеће "Путеви Србије" због губитака које производи годинама, изјавио је потпредседник Либерално демократске партије Бојан Ђурић.

"Ово је још један од разлога због којег ће ЛДП бити оштро против предлога ребаланса буџета", рекао је Ђурић.

Како је саопштио ЛДП, он је рекао да наводне уштеде о којима говори Влада Србије изгледају овако - поскупљује путарина, ПДВ и акцизе остају "израбљивачки", смањују се средства предвиђена за заштиту од ванредних ситуација и даље се толеришу губици државних предузећа и пензијског и здравственог фонда.

Поскупљење путарина је и доказ да Влада, према његовим речима, говори неистину када тврди да у ребалансу буџета нема нових намета за грађане и привреду.

"Захваљујући овом поскупљењу, држава ће узимати сваке године око 25 милиона евра од свих који плате путарину за коришћење готово неупотребљивих путева у Србији", истиче Ђурић.

Јавно предузеће "Путеви Србије", како је рекао, годинама поткрада целу Србију тако што одбија да уплаћује ПДВ у буџет, иако је то њихова обавеза на коју већ две године указују ЛДП и Државна ревизорска институција.

"Сада, када је буџет банкротирао, држава се сетила тог извора прихода, а онда се са губиташима из Путева договорила да им опрости вишегодишњи дуг, који се мери десетинама милиона евра и да на грађане и привреду пребаци трошак увођења ПДВ-а", рекао је Ђурић.

Сматра да је читав ребаланс буџета, који је власт једногласно послала у Скупштину, направљен на сличним крупним преварама, као и да у ребалансу нема никакве праве реформе, а губиташи попут "Путева Србије", "Железница Србије", ЈАТ-а и многих других и даље се одржавају на издашним субвенцијама, без икакве обавезе да било шта промене у својој организацији и пословању.

"Озбиљна последица поскупљења без икаквог основа биће и ланац других поскупљења која ће изазвати нове проблеме за грађане, који већ плаћају енормне порезе, таксе, акцизе на гориво. Поскупљење путарина ће угрозити и иначе слаб приватни сектор, превознике и све оне који су принуђени да користе тзв. ауто-путеве у Србији", нагласио је Ђурић.

Када се на тај новац дода још 1,35 милијарди динара дугова "Путева Србије" који се претварају у јавни дуг, јасно је куда води амбиција државе да се бави градњом и одржавањем путева, додао је Ђурић.

"То је, између осталог, довело до новог јавног дуга и пропасти предузећа које ангажује држава преко Путева Србијe", закључио је Ђурић.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 14. август 2025.
29° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом