Читај ми!

Полемика Ђилас–Динкић

Градски превоз поскупео је 20 одсто не због ПДВ-а већ због повећања цене горива са 105 на 147 динара, каже градоначелник Београда Драган Ђилас. Министар Млађан Динкић тврди да је цена превоза у Београду повећана како би се покрили губици ГСП-а.

Изјава министра финансија Млађана Динкића да је Драган Ђилас "искористио прилику и под плаштом ПДВ-а" подигао цену градског превоза навела је градоначелника Београда да се огласи саопштењем. Ђилас наводи да разлог за поскупљење превоза није повећање ПДВ-а него скок цена горива. 

Динкић је, гостујући синоћ у емисији Упитник на РТС-у, рекао да су карте поскупеле јер "Град Београд више не жели да субвенционише Београђане".

"То је одлука Ђиласа. Он је искористио прилику и одлучио да сада подигне цену градског превоза јер је проценио да из градског буџета превише даје грађанима у односу на прилив и то је питање за њега", рекао је Динкић.

Ђилас, међутим, наводи да је цена превоза подигнута 20 одсто не због ПДВ-а него због тога што је гориво од последњег повећања цене превоза скочило са 105 на 147 динара. 

"Повраћај дела акцизе од 2,5 динара је свега 1,63 одсто цене литра горива. Уколико ми министар Динкић објасни како да са 1,63 одсто надокнадим повећање цене горива од 40 одсто јавно се обавезујем да ћу га предложити за Нобелову награду из области економије", истакао је Ђилас.

Како је навео, од 90 милиона евра, колико Београд годишње издваја за субвенције за јавни превоз, првих 45 милиона иде само за трошкове горива, а од друге половине бесплатно се у Београду вози 200.000 ученика, а још толико Београђана користи неки облик регресиране месечне карте.

Да није субвенција, истиче градоначелник Београда, карта за превоз била би дупло скупља.

Ђилас каже да је Београд спреман да се у корист најсиромашнијих грађана Србије одрекне повратка акцизе од 2,5 динара по литру, уколико се републичка Влада обавеже да ће свим запосленим у државним фирмама и администрацији који раде у Београду док траје криза плаћати редовну месечну карту, уместо што им тај новац даје на руке.

"Наравно, то се неће десити, јер је такав потез непопуларан. Министар Динкић обећао је да ће, док траје криза, гледати кроз прсте вишку запослених у републичкој администрацији, али зато сугерише Београду да сасече своје трошкове у јавном превозу, иако врло добро зна да се то може урадити само ако се на улицу као технолошки вишак истера 2.000 радника ГСП-а 'Београд'. То се у Београду неће десити", рекао је Ђилас.

Градоначелник Београда каже да ће градске власти наставити да, заједно са запосленима, унапређују рад ГСП "Београд", како би се купила нова возила, а у исто време ће се инсистирати да свако ко се вози градским превозом мора да има плаћену карту.

"Као што је и сам министар Динкић рекао, јавни превоз у Београду је ствар Београда и градских власти, па га позивам да се у тај посао више не меша. Надам се да су реченице попут оне да би се укидањем субвенција за градски превоз могао направити ауто-пут између Шапца и Руме ипак далека прошлост", закључио је Ђилас.

Репрезентативни синдикати ГСП-а су у отвореном писму министру Млађану Динкићу навели да повећање цене превоза нема везе са повећањем ПДВ-а, већ са минусом који је изазвало повећање акциза од 1. октобра.

Динкић: Повећање цене за прикривање губитака

Током дана министар финансија се опет огласио тврдњом да је разлог за повећање цене градског превоза у Београду покривање губитака које има ГСП.

Динкић је новинарима у Београду рекао да мере Владе Србије нису на било који начин утицале на то поскупљење. Он је додао да је градоначелник Београда Драган Ђилас својом данашњом изјавом управо потврдио да је губитак који има ГСП разлог повећања цене градског превоза.

"Остајем при ономе што сам рекао. Градоначелник Београда Драган Ђилас је овим поскупљењем покушао да смањи део дуга ГСП 'Београд' и то нема никакве везе са мерама Владе које су ступиле на снагу 1. откобра, јер гориво за Градско саобраћајно предузеће није поскупело ни један једини динар", навео је Динкић.

Министар је објаснио да је цена горива за јавни превоз, градски превоз, таксисте и камионе и аутобусе остала иста, јер је за ове категорије законски уведен повраћај акциза на дизел гориво и прецизирао да се градском саобраћајном предузећу пет динара акцизе на дизел у потпуности рефундира.

Динкић је додао да су губици које има ГСП "Београд" неодрживи и навео да они износе 10 милијарди динара.

"Десет милијарди динара је две трећине губитака 'Железница Србије' које су много већи систем од једног градског комуналног предузећа.

Такође, 10 милијарди динара је три пута више него што се даје за комплетне руднике са подземном експлоатацијом Ресавица", навео је Динкић.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 19. мај 2024.
19° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара