Читај ми!

Кобно проклизавање шаке

Према прелиминарним резултатима истраге, падобранац М.Н. страдао је због проклизавања леве шаке, што је проузроковало несрећу, саопштио је Директорат цивилног ваздухоппловства. Пре кобног скока имао је више од 600 скокова.

Падобранцу М.Н. (36), који је у суботу погинуо приликом скока из авиона на аеродрому Лисичји Јарак, према прелиминарним резулатима истраге, пре удара у тло проклизала је шака преко левог краја падобрана, што је проузроковало несрећу, саопштено је из Директората цивилног ваздухоппловства.

"Према првим анализама, у фази равнања куполе дошло је до проклизавања леве шаке падобранца преко левог задњег слободног краја падобарана", наводи се у извештају Комисије Директората за утврђивање узрока удеса у цивилном ваздухолловству.

Додаје са да је то "узроковало да се падобранац због фактичког повлачења само десног задњег слободног краја, без своје намере, нађе у оштром десном заокрету на висини од око 10 метара".

То је изазвало "додатно убрзање и превођење тела падобранца у приближно хоризонтални положај у којем је великом брзином ударио у травнату површину у близини рулне стазе".

Наводи се и да су последице удара тела о тло биле фаталне и да је падобранац, са претходних више од 600 успешних скокова, преминуо на месту несреће и поред брзе и стручне помоћи.

Настрадали падобранац је претходно извео два успешна скока са висине од 1.500 метара из авиона "Цесна 182 CA" да би до несреће дошло приликом трећег скока из исте летилице.

"Полетање, пењање на висину, искакање, одвајање од авиона и процес отварања главне куполе падобрана протекли су у најбољем реду", наводи се у извештају.

Очитани подаци са дигиталног висинометра, који је настрадали користио током скока показују да је одвајање од авиона извршено на висини од 1.480 метара и да је пуњење главне куполе, након активирања наступило после 18 секунди на висини од 780 метара.

То је било у потпуности у складу са планираним задатком и безбедносним нормама скока, наводи се у извештају, објављеном на сајту Директората цивилног ваздухопловства.

Објашњава се и да је падобранац, по доласку изнад планираног реона приземљења, на безбедној висини иницирао заокрет, односно "убрзавање главне куполе падобрана ради изводњења 'swoop-a' - технике приземљења високоспособним куполама".

Наводи се и да је падобранац, након тога, по изласку из заокрета, на око 30 метара "почео са повлачењем задњих слободних крајева ради равнања куполе", односно превођења у хоризонтални лет.

Након повлачења задњих слободних крајева падобранац се нашао у оштром десном заокрету, на висини од око 10 метара "који је изавао додатно убрзање и превођења тела у приближно хоризонтални положај у ком је великом брзином ударио у тло", наводи се у извештају.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 07. мај 2024.
18° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара