субота, 12.11.2011, 07:30 -> 07:48
Спорна цена осигурања
Осигуравајуће куће, већ годинама се договарају о најнижој цени обавезног осигурања коју власници плаћају при регистрацији возила. Међутим, тек ове године актуелизовано је питање евентуалног монопола осигуравача.
Догвор о најнижој цени обавезног осигурања за моторна возила покреће питање монополског положаја осигуравајућих кућа.
Општој конфузији доприносе два противречна решења Комисије за заштиту конкуренције, неколико аката Управног суда који је одлучивао по жалбама осигуравајућих кућа и закон који предвиђа постепену либерализацију тржишта осигурања.
Два милиона продатих полиса обавезног осигурања аутомобила, сваке године, добар су посао за осигуравајуће куће. У просеку возач плаћа 8.000 динара, ако је аутомобил "моћнији", и двоструко више. Код свих осигуравајућих кућа цена је иста.
Позивајући се на закон из 2008. године, Комисија за заштиту конкуренције закључила је да је договор осигуравача о минималној цени осигурања монополско понашање.
На то су се Управном суду, и појединачно и удружено, жалиле осигуравајуће куће.
Иако је суд пресудио у корист Комисије, она доноси решење о обустави поступка.
Владан Манић из Удружења осигуравача Србије каже да је разлог обустављања поступка то што је у међувремену донето ново законско решење по којем се утврђивање цена одређује као обавезно.
И док је за осигураваче та прича завршена, у самој Комисији решења не желе да коментаришу док не одлуче и о осталим примедбама које имају на пословање осигурања.
У сваком случају возачи ће на конкуренцију понуда осигурања, сачекати још коју годину, јер закон потпуну либерализацију цена предвиђа тек са уласком Србије у Европску унију.
Добра вест је да нашим возачима, већ од Нове године, зелени картон за путовање у земље Уније неће бити потребан.
Томе је претходила одлука Удружења осигуравача да на себе преузме исплату могућих штета, које причине чак и возила која нису осигурана.
Такву одлуку поспешила је и статистика, по којој наши возачи спадају у пажиљивије.
Аутомобиле не осигура око два одсто власника, док у неким земљама Европске уније улицама крстари и до 30 одсто неосигураних возила.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар