четвртак, 25.08.2011, 12:25 -> 14:07
Пад промета код угоститеља
Ефекте трогодишње кризе највише осећају домаћини угоститељских објеката у Србији, који бележе пад промета за 40 одсто. Домаћи туристи који проводе одмор у земљи мало троше, кажу угоститељи.
Током треће кризне године, домаћи угоститељи кажу да ефекте кризе највише осећају. Статистика бележи повећање броја домаћих туриста који одмор проводе у земљи, али они током одмора мало троше у такозваној ванпансионској понуди, пре свега у ресторанима и кафићима. Угоститељски објекти у Србији бележе пад промета за 40 одсто.
"Смањен је промет гостију који посећују угоститељске објекте, а и структура потрошње је на нижем нивоу у односу на раније године, што је сасвим нормално када знате да се људи боре за основну егзистенцију, не остаје много простора за посећивање тих угоститељских објеката", каже Зоран Дамјановић из Удружења угоститеља Београда.
Бошко Ристић из београдске кафане "Три шешира" каже да та кафана у Скадарлији не бележи пад промета.
"Вероватно смо и ми статистичка грешка, нама промет расте, али да не будемо лажно скромни, доста смо енергије уложили и пуно новитета", објашњава Ристић.
Повећан број странаца у неком граду, који су дошли због посла или забаве, повољно се одражава на хотелско и угоститељско пословање.
"Што се тиче Крагујевца, он је мало специфичан град. Овде је доста странаца, доста филмских екипа, тако да, што се тиче хотела "Шумарице" и "Зеленгора", промет је повећан, што је резултат тих додатних потрошача који су присутни у Крагујевцу", каже Миленко Марјановић из хотела "Шумарице" у Крагујевцу.
И у кризи угоститељи улажу у своје објекте, и то им се најчешће врати повећаном посетом.
"Ми смо проширили капацитете, имамо и смештајни део, као и ресторан на другом спрату. С обзиром на та проширења, промет је бољи у односу на прошлу годину, али генерално, то није као што је било", наглашава Душан Михајловић, из ресторана "Конак" у Крушевцу.
Страних туриста у Београду сваке године има све више. У првом полугођу ове године, било их је 15 одсто више. Њима многи престонички ресторани могу да захвале за добро пословање. Током лета, гости скадарлијских кафана су углавном странци, којих има двоструко више од домаћих.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар