Субвенције за плаћање дугова

Српска железница измириваће дугове субвенцијом од 3,1 милијарде. То се односи на регулисање дужничко-поверилачких односа између Железнице и државе, са ЕПС-ом, "Београдчвором", "Енергопројектом" и Агенцијом за осигурање депозита.

Јавно предузеће "Железнице Србије" ће у овој години располагати субвенцијама у износу од 16,4 милијарде динара, од којих ће 3,1 милијарда бити искоришћена за измиривање ранијих дугова тог јавног предузећа, изјавио је генерални директор Милован Марковић.

То се односи на регулисање дужничко-поверилачких односа између "Железница Србије" и државе, као и са Електропривредом Србије, предузећем за изградњу Београдског железничког чвора "Београдчвор", "Енергопројектом" и Агенцијом за осигурање депозита.

За измиривање дуга за струју према ЕПС-у биће искоришћено 2,48 милијарди динара, што је највећа финансијска обавеза српских железница.

Марковић је рекао да ће "Железнице Србије" новцем од субвенција у износу од 612 милиона динара измирити раније обавезе настале на изградњи железничке станице "Београд центар".

Железнице ће за остатак дуга из сопствених средстава платити "Енергопројекту" 610 милиона динара, у месечним ратама до априла наредне године.

Најављујући да ће бити измирене и раније преузете обавезе ресорног министарства у вези са иностраним кредитима, Марковић је истакао да ће тиме бити решен озбиљан проблем који је оптерећивао српске железнице.

За зараде око 13 милијарди динара 

У овој години ће, према његовим речима, 12,9 милијарди динара од субвенција бити намењено за исплату зарада запослених у предузећу, на основу програма Владе којим је предвиђено да се наведене субвенције све до спровођења финансијске консолидације железница и упостављања механизма обавезе јавног превоза користе за финансирање дела текућег пословања, што се првенствено односи на зараде.

"Железнице Србије из сопствених прихода могу да исплаћују зараде, али из сопствених прихода финансирамо одржавање возних средстава и пруга, тако да у данашњој економској ситуацији другачије није могуће, навео је Марковић Танјугу.

"Ми данас немамо уговоре са државом да добијамо разлику између економске и цене карте коју данас наплаћујемо, али у будућности, након реструктурирања "Железница Србије", основ за повлачење субвенција ће свакако бити обавеза јавног превоза", рекао је Марковић.

Марковић је напоменуо да "Железнице Србије" нису у могућности да из текућих прихода финансирају развојне пројекте, инвестиције и одржавање инфраструктуре.

"Након реструктурирања Железница у холдинг и поделе на више предузећа - за инфраструктуру, превоз робе и путника, потпуно јасно ће се знати на основу уговорног односа за коју намену се издвајају субвенције", истакао је генерални директор "Железница Србије".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 18. јул 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом