Царине мање, цене исте

Иако се од почетка ове године на аутомобиле плаћају мањи царински намети, цена возила није значајно смањена. Опипљиви попусти тек за скупља кола.

Од почетка ове године, царина на увоз моторних возила смањена је 2,5 процената. Купци, међутим, немају много разлога за радовање, јер ће аутомобили тек незнатно појефтинити. Тако се очекује да ће возила која се у Србији најчешће купују бити јефтинија до 200 евра. Они који планирају да купе скуп ауто од нпр. 10.000 евра могу да рачунају на већи попуст.

На увоз путничког аутомобила из Европске уније са дизел-мотором, запремине од 1.500 до 2.500 кубних центиметара, царина ће у 2011. години износити пет одсто, док ће за путнички аутомобил са бензинским мотором, запремине до 1.000 кубних центиметара, стопа царине бити 6,9 одсто.

"Ми смо донели одлуку да смањење царинске стопе пренесемо на крајње потрошаче за све моделе произведене у ЕУ. То значи да ће у нашим салонима аутомобили бити јефтинији од 200 до 3.000 евра", каже Рајко Мандић из „Делта аута".

„Смањење царина ћемо искористити да наши купци добију снижење већ од 1. јануара 2011. године, а остатак ћемо покушати да понудимо и кроз давање више опреме", каже Маргарета Тодоровић из „Гранд моторса".

Криза већ снизила цене

Има оних продаваца који кажу да су цене због кризе већ толико ниске, чак и испод фабричких да се, иако је царина пала, то неће осетити на ценовнику.

„Тренутно смо у акцији '6 у 1', у којој одобравамо бесплатан сервис до 120.000 километара, дајемо четири бесплатне гуме, бесплатно осигурање и продужену гаранацију, па, самим тим, попуст од 2,5 одсто неће драстично утицати на пад цена возила", истиче Душан Цинцар из „Ауто Чачка".

Половни аутомобили појефтиниће, такође. Међутим, продавце брине да ли ће новом таксом за рециклирање аутомобила која се још не плаћа, тај попуст избледети.

„Ја се, као привредник, надам да ће ова промена бити избалансирана. Очекивали смо да ће и еколошка такса бити на истом нивоу", каже Зоран Драгоја из „Хит аута".

Укупна продаја је у прошлој години на нашем тржшиту пала 25 одсто, продаја комерцијаних возила забележила је пад од чак 40 одсто, а камата за ауто-кредите је скочила.

Продавци кажу да ће 2011. бити неизвесна и надају се да ће бар поновити резултате из 2010. године. Свему треба додати да јапански аутомобили нису појефтинили, осим оних који се производе у Европи, а таквих модела је нашем тржишту мало.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 04. јул 2025.
36° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом