недеља, 02.01.2011, 12:46 -> 12:15
Оживео авио-саобраћај
У години у којој је Србија обележила век ваздухопловства, 15 нових компанија дошло је на београдски аеродром. Цене карата су преполовљене, потписан је споразум о отвореном небу, а ЈАТ је пред крај прошле године добио новог директора.
Србија је 2010. године прославила век ваздухопловства, односно 100 година од када је први авион полетео са наших простора. Значајан јубилеј поклопио се са доношењем најзначајнијих закона о ваздушној пловидби, отварањем нове и савремене контроле летења Србије-Црне Горе и доласком више од 15 нових компанија на београдски аеродром.
Цене карата ниже су и за више од 50 одсто, потписан је споразум о отвореном небу, а ЈАТ је пред крај 2010. године добио новог директора и нову наду да ће једном постати светска компанија.
Аеродром Београд у 2010. години бележи 14 одсто више путника него 2009. године. На њега сада слећу најпознатији лоукостери "Ники", "Визер", "Џерман винкс", "Спајнер", чије карте, када се купе унапред за главне градове Европе не коштају више од 70 евра.
Конкуренција је јака, неки попут "Бритиш ервејза" одустали су од линија за Београд, а Аеродром Никола Тесла за следећу 2011. годину најављује још више путника.
Директор Аеродрома Никола Тесла Београд Велимир Радосављевић каже да ће на годишњем нивоу повећање бити око 14 одсто, односно око 2 милиона и 700 хиљада путника.
Нови квалитет ваздушном превозу дало је и потписивање Споразума о отвореном небу са већином европских земаља. То је условило да ће и наши авиопревозници моћи да лете на локалним европским линијама и отворило врата многим страним компанијама да лете из Београда.
Државни секретар за ваздушни саобраћај Миодраг Миљковић каже да је то је велико тржиште од око 50 милиона потенцијалних путника, што за нашег авиопревозника представља велику пословну могућност, а за наше путнике могућност да много лакше бирају распоред летова, односно да могу на лакши и јефитинији начин да дођу до великих светских дестинација.
У Европи кажу да је Србија урадила све и прилагодила потпуно своју законску регулативу Споразуму о отвореном небу.
Пилипе Бургел Верне из Европске комисије за цивилно вазухоплоство каже да се српске ваздухопловне власти већ налазе на небу Европе.
"Надамо се да ће истом брзином и остале гране кренути ка Европској унији јер Србији свакако припада значајно место у Европи и на Балкану", каже Вернет.
Највећи проблем и даље је домаћи превозник ЈАТ који и поред субвенција од 58 милиона евра и продаје зграде Телекому од 10 милиона треба да стане на ноге.
Задатак новог руководства је да пронађе стратешког партнера. Најчешће се помиње "Туркиш ерлајнз" и да колико-толико флоту од 14 авиона доведе у летно стање, јер сада лети свега осам авиона.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар