Србији недостаје дисконтна продаја

Тршиште Србије жељно ишчекује долазак правог дисконтера, јер ће се производи за свакодневну потрошњу продавати по нижим ценама, каже помоћница министра трговине Љиљана Станковић. Станковић је додала да нашем тржишту недостају и аутлет продавнице.

Код нас за сада нема ниједног правог дисконтера, па тржиште Србије жељно очекује њихов долазак јер ће производе за свакодневну потрошњу, пре свега основне животне намирнице, продавати по нижим ценама, изјавила је Танјугу помоћник минстра трговине Љиљана Станковић.

Она је указала да дисконтери могу да продају робу по знатно нижим ценама јер набављају робу много јефтиније и концентрисани су на мањи број артикала у оквиру једне групе.

Станковићева је објаснила да дисконтери, на пример, не шире свој асортиман на 50 врста чоколада, већ продају само три које купују у много већим количинама, па код добављача добијају повољније услове у набавци, што се касније преноси на потрошаче.

Они се труде да њихови малопродајни објекти и сва оператива буду много јефтинији. Њихови објекти су скромни, потрошачи углавном сами отварају кутије и без ичије помоћи врше избор.

Станковићева је навела пример познатог међународног ланца дисконтера "Лидла" који ради тако што има углавном своје трговинске марке, које централизовано набавља на једном месту, за све земље где послује.

"Они праве тендере за добављаче из целог света и ангажују оног ко им је, на пример, најповољнији за прављење једне врсте чоколаде, и ту чоколаду продају под својим именом на свим тржиштима где су присутни", објаснила је она.

Посебно је указала да је битно што су ти модерни дисконтери задржали акценат на квалитету, наводећи пример "Лидла" и "Алдија " - најпознатијих европских дисконтера који послују у оквиру "Шварц групе", имају нижи ниво услуге, ограничен асортиман, али огромно учешће производа сопствене трговинске марке.

"За све наше произвођаче који не поседују снажне брендове и који не могу сами да пласирају своје производе кроз велике трговинске ланце у Србији, а још мање у региону, веома значајна извозна стратегија је трговинска робна марка и са тим циљем Министарство трговине је покренуло акцију за промовисање трговинске робне марке", навела је она.

Станковићева је додала да на нашем тржишту недостају и аутлет продавнице, у којима се по сниженим ценама продаје брендирана гардероба из претходних сезона. Те продавнице су врло раширене у свету, а код нас их нема, јер препреку њиховом отварању могу да представљају и увозници најјачих брендова, оценила је Станковић.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 21. септембар 2025.
30° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом