Отворено небо над Србијом

Србија је, у последњих годину дана, остварила велики напредак у области ваздушног саобраћаја, оцењено у извештају Европске комисије о напретку Србије у европским интеграцијама.

Известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин и заменик шефа делегације ЕУ у Србији Адријано Мартинс изјавили су да је у извештају Европске комисије о напретку Србије у европским интеграцијама констатовано да је наша земља, за годину дана, остварила велики напредак у области ваздушног саобраћаја.

На форуму Отворено небо над Србијом, они су оценили да је посебно значајно усвајање новог Закона о ваздушном саобраћају, који је у вези са применом Споразума о отвореном небу.

Србија је земља са најдужом ваздухопловном традицијом у региону. У години када смо усвојили нови Закон о ваздушном саобраћају и почели примену Споразума о отвореном небу славили смо и сто година од првог лета.

Београдски аеродром има највећи пораст ваздушног саобраћаја, а од ове године још 20 компанија користи његове услуге. За следећу годину, најављена је нова платформа која ће омогућити интерконтинеталне летове.

Генерални директор аеродрома "Никола Тесла" Велимир Радосављевић навео је да се може догодити да следеће године нека компанија из Северне Америке жели да успостави лет између овог региона и Торонта или са неким градом у САД, као што је, на пример, Чикаго, за шта београдски аеродром има могућности.

Споразум о отвореном небу (ECAA) Србија примењује пре многих других звучних потписница тог споразума, као што су Немачка и Грчка.

Споразум има много позитивних страна, када је у питању тржиште, безбедност и екологија, али везује руке у појединим билатералним преговорима.

"Имали смо такву ситуацију да су нам и Руси и Емираћани рекли: 'Добро, ви сте потписник ECAA, али немојте то нама да намећете, ми то нећемо, немојте то да пишете.' А ми морамо, јер смо обавезни, због тога што нас ECAA на то наводи. То је, такође, један релативни минус", рекао је директор Директората за цивилно ваздухопловство Небојша Старчевић.

Слободна конкуренција биће основа формирања цена авионског превоза за следећу годину. Укупан промет путника требало би да буде већи 20 до 30 одсто, што је омогућено визном либерализацијом. Цена карата, кажу стручњаци, пада и веома брзо достићи ће, у просеку, ниво нискотарифних компанија, који је приступачнији грађанима.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 22. септембар 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом