Братство и пругарство

Када су схватиле да су појединачно мале и скупе за своје кориснике, српска, словеначка и хрватска железница удружиле су се у заједничко предузеће које ће, после наплате трошкова, делити профит на три једнака дела. За 50 одсто више упослиће своје капацитете и промет ће бити три пута бржи.

Оно што политичарима са простора бивше Југославије није лако пошло за руком, за само шест месеци договориле су се железничке управе Словеније, Хрватске и Србије. За 50 одсто више упослиће своје капацитете и промет ће бити три пута бржи. 

За оне који извозе из Србије најбољу понуду увек је давао друмски превозник јер је имао јединствену цену и гарантовани рок испоруке на тржишту Европе.

Железница је била скупа јер је понуда, коју су обједињавали шпедитери и за то узимали профит, морала да се тражи на три адресе. Од сада, у новој фирми добијаћете јединствену понуду, и то много јефтинију него да робу, на пример, транспортујете камионом.

"Очекујемо да ћемо један део превоза са друма вратити на железницу и да ћемо један део превоза робе који сада иде алтернативним правцима усмерити на Коридор 10", рекао је Милован Марковић, директор "Железница Србије". 

Словенци, који су носиоци нове фирме "Карго 10", први су приметили да је Коридор 4, који чине Румунија Бугарска и Мађарска, боље организован од Коридора 10 и да десет пута више робе превози из Европе ка Азији, и то два пута брже од земаља бивше Југославије.

Пре 22 године, Југословенске желенице годишње су превозиле 8 милона тона робе, а сада, три земље заједно, непуна два милиона тона.

"Све што треба је да ми направимо свој посао у смислу конкурентности наше производње, односно превоза, да надлежна министарстава заврше посао око скраћивања граничне процедуре", рекао је Робет Вуга, директор компаније "Карго 10".

Вуга сматра да нема опасности да заједничка фирма не буде изузетно профитабилна. 

Профит у новој фирми делиће се на три једнака дела, по одбитку трошкова. Србија је у доброј позицији, јер је дужина пруге кроз нашу земљу једнака укупној дужини пруге кроз Хрватску и Словенију.

Координатор тима "Железнице Србије" Драган Грујић каже да ће она железница која има најдужи превозни пут, по логици ствари, добијати највећи износ средстава.

"Национални оператери ће приходовати превознину коју наплаћују као што је до сада случај без заједничке фирме. Оно што ће бити добитак је ефикасност коју ће заједничка фирма омогућити клијентима да могу на једном месту да заврше, односно купе превозну услугу", рекао је Грујић.

Удруживање у авио и друмском саобраћају мало је теже, јер су фирме са простора некадшње Југославије продате страним компанијма. Зато ће "Јат ервејз" или "Ласта" морати да траже стратешког партнера ван наших простора.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. септембар 2025.
29° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом