Јату потребна нова флота

Нова флота неопходна за опоравак "Јат ервејза". Потребна већа улагања како би се летелица одржала. Уколико буде проширења флоте, "Јат ервејзу" ће бити потребна нови и млади људи, оценио је Синдикални вођа српских пилота Милан Јовановић.

Председник Самосталног синдиката саобраћајних пилота Србије Милан Јовановић рекао је у интервјуу Бети да је нова флота неопходна за опоравак "Јат ервејза".

"Обнова флоте је неминовна пошто се Јатови авиони користе дуго година, тако да су потребна већа улагања да се одржи безбедност летелица него што је то случај на новим", рекао је Јовановић.

Јовановић је оценио да би у овом моменту приватизација била погубна по "Јат ервејз".

"Ништа није регулисано, појављује се вишак људи, а мањак новца. Неопходно је то довести у 'норму' да би неко био заинтересован да купи компанију", навео је председник Самосталног синдиката саобраћајних пилота Србије.

У "Јат ервејзу", нагласио је Јовановић, тренутно има око 160 капетана и копилота, што је оптималан број пилота за постојећу флоту компаније.

Јовановић је прецизирао и да је број пилота у компанији смањен за око 60.

Максималне зараде пилота у "Јат ервејзу", у сезони и уз све додатке и дневнице, крећу се до 3.000 евра месечно, али, како је истакао, то може драстично да падне ван сезоне јер се лети мање.

Пилоти одлазе у другим компанијама 

Положај пилота у "Јат ервејзу" тренутно је солидан, оценио је Јовановић, али је напоменуо и да пилоти одлазе због бољих услова у другим компанијама.

Објаснио је да су плате пилота у компанијама у региону два и више пута веће него у Јату.

Према његовим речима, основна обука пилота кошта од 20.000 до 50.000 евра, али се сваке године улаже у пилоте, тако да школовани капетан са искуством авиокомпанију може да кошта од 150.000 до 200.000 евра.

Уколико буде проширења флоте "Јат ервејзу" ће требати нови, млади људи, рекао је Милан Јовановић, који је капетан и инструктор летења на авиону типа АТР 72.

Јовановић је навео да је старосна стуктура пилота у Јату таква да већина капетана има од пет до 10 година до пензије, али је, како је додао, део летачког кадра обновљен.

Највећа вредност у свакој авиокомпанији су запослени, истакао је додајући да авионе може свако да купи, али је питање да ли може да обезбеди квалитетан кадар.

Коментаришући шта би поред обнове флоте требало радити за опоравак "Јат ервејза", Јовановић је рекао да би држава Србија као власник компаније морала да се "уозбиљи и да каже шта хоће".

"Ако хоће компанију, онда мора да зна шта би требало да се уради. Постоје примери успешних авиокомпанија у свету и зна се колико број запослених је потребан за одређен број седишта у авионима. Ако се та мера прекардаши повећавају се издвајања за плате и смањује износ средстава за улагања у флоту и обуку особља", навео је Јовановић.

Синдикални вођа српских пилота Милан Јовановић је рекао да са новим генералним директором "Јат ервејза" Срђаном Радовановићем представници синдиката пилота, стјуардеса и стјуарда још нису разговарали.

"Јат ервејз", према последњим подацима пословодства, има око 1.200 запослених и флоту од укупно 16 авиона, чија је старост више од 20 година.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 06. јул 2025.
34° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом