субота, 04.07.2009, 18:33 -> 19:13
И Кинези заинтересовани за "Опел"
После италијанског "Фијата", канадске "Магне" и бриселске холдинг групације РХЈ и "Пекиншка аутомобилска индустрија" заинтересована за куповину "Опела". Већински власник немачке компаније, амерички "Џенерал Моторс", разматра понуду Кинеза.
Кинески холдинг "Пекиншка аутомобилска индустрија" дала је понуду за преузимање немачког "Опела", саопштио је амерички "Џенерал моторс", који већ дуже време покушава да због кризе у којој се нашао прода свој контролни пакет акција у "Опелу".
Тиме се, како истичу аналитичари, ЏМ-у отвара још нових могућности да његови разговори о продаји "Опела" канадској фирми "Магна Интернешенел", пропадну.
Тај кинески произвођач аутомобила дао је, наиме, необавезујућу понуду пошто је проучио позицију фирме, изјавио је за агенцију Блумберг портпарол ЏМ-а Крис Прес, који није желео ништа детаљније да каже.
Прес је додао само то да компанија тренутно процењује понуду кинеске компаније, при чему, у међувремену, наставља разговоре са „Магном".
Према неименованим изворима блиским тим преговорима, дошло је до одређених компликација и несагласности у разговорима у вези са тим да ли ће „Магна" имати право да користи технологије и дизајн америчке аутомобилске компаније.
У настојању да убрза продају у корист „Магне", Британија, где ЏМ производи аутомобиле под марком „Воксал", је саопштила да је спремна да ту аквизицију подржи и финансијски.
Британска влада, наиме, жели да помогне ту продају директним кредитима, као и кредитним гаранцијама, објавио је Блумберг.
Крајем јуна британски „Фајненшел тајмс" објавио је да је посрнули амерички ауто-гигант, наводно, близу договора с међународним фондом „РХЈ интернешенел", чије је седиште у Белгији, о продаји дела акција „Опела", једне од европскх филијала ЏМ-а.
ФТ је чак тврдио да ће „меморандум о разумевању" бити потписан за неколико дана, пошто је, наводно, РХЈ унапредио ранију понуду, тако да је ЏМ то „озбиљно узео у разматрање".
Лондонски привредни дневник је објавио да је најновија понуда РХЈ „узела много више у обзир политичку осетљивост могућег губитка радних места у Немачкој", која је обезбедила 2,1 милијарди долара за преживљавање „Опела", док се ЏМ налази у стечајном поступку.
Прошлог месеца Нeмачка је постигла начелан договор с канадским произвођачем ауто-делова „Магна интеренешенел" о плану преузимања „Опела".
Влада у Берлину је у мају обелоданила план изласка из кризе према коме би 55 процената „Опела" требало да се прода „Магни, али се од тада ништа није могло чути о томе где су преговори запели.
До сада три заинтересована купца
Формалне понуде за куповину "Опела" поднеле су три компаније, италијански "Фијат", који је био заинтересован и за куповину британске робне марке "Воксал", која такође послује у оквиру ЏМ, затим, канадска компанија „Магна", уз подршку руског ГАЗ-а, као и бриселска холдинг групација РХЈ, чији је главни акционар оснивач америчког инвестиционог фонда "Риплвуд".
Коначну одлуку о судбини "Опела" већ је требало да донесу ЏМ, као и владе САД и Немачке, које делом учествују у финансирању те две аутокомпаније.
Аналитичари су веровали да је "Фијат" био најозбиљнији купац "Опела", пошто је торинска компанија желела да удружи европске филијале ЏМ-а, као и латино-америчке и јужно-афричке операције са "Крајслером", чиме би се формирала друга највећа ауто-компанија на свету, уз јапанску "Тојоту".
О потреби укрупњавања ауто-индустрије често је говорио и сам генерални директор "Фијата" Серђо Маркионе, али, према упозорењима синдиката, италијански ауто-гигант планира да затвори шест погона у Европи и Јужној Америци и да отпусти 10.000 радника.
Уколико преговори пропадну, радници „Опела" припремили су свој план изласка из кризе компаније која представља симбол немачке аутоиндустрије још из 19 века и која директно запошљава 25.000 радника.
Понуђачи који су дали формалне пријаве требало би да изађу са предлогом од 640 милиона евра, процењивао је ФТ пре отварања понуда, истичући да ће ЏМ предност дати понуђачу који предложи улагање свежег новца.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар