Барска пруга вапи за обновом

Пруга Београд-Бар дуга око 470 километара вапи за обновом. За комплетан ремонт, санацију појединих делова пруге и укидање лаганих вожњи, потребно више од 200 милиона евра, и око три године рада.

Изграђена пре 34 године, око 470 километара дуга, пруга Београд-Бар вапи за реконструкцијом. У последњој деценији, саобраћај на њој је далеко испод својевремено пројектованих 100 километара на сат, па су путовања дужа, кашњења честа, а путника све мање.

За комплетан ремонт, санацију појединих делова пруге и укидање лаганих вожњи, потребно је више од 200 милиона евра, и око три године рада.

Режим саобраћаја од Београда до Бијелог поља, који налаже више од 30 лаганих вожњи, са прописаним брзинама од 10-50 километара на сат, најбоље говори о неопходности хитне санације.

Барском пругом некада се годишње превозило по милион путника, и на хиљаде тона терета. Сада је сано брзим пругама замењен жељом да се не касни сувише, број путника драстично смањен, а трајање путовања готово дуплирано.

Барском пругом сада саобраћа 20 возова дневно, током летње сезоне 26. Спорост, због које је, у шали, пореде са музејском "Шарганскомосмицом", резултат је њене дотрајалости, још нереализоване санације ипревасходне обавезе да саобраћај буде безбедан.

Последица неулагања у пругу 

"На слабијим местима уводимо смањену брзину, односно, ону дозвољену брзину којом воз безбедно може да пређе та места на прузи", рекла је шеф секције за саобраћајне послове, Радојка Аврамовић.

Машиновођа Видосав Радојевић каже да је тренутно стање на барској прузи последица годинама неулагања у њу. "Мислимо да је садашњи генерални директор ЖТП-а направио прави потез када је скинуо брзине због безбедности и уредности железничког саобраћаја", рекао је Радојевић.

Својевремено понос, саобраћајно и градитељски најкомплекснија у Европи, барска пруга, без обзира на стање, има стратешки значај и за Србију и за Црну Гору.

Упркос свему, у барску пругу, од изградње, 1976. године до сада није било свеобухватнијих и озбиљнијих улагања. Сада би то требало да буде заједнички подухват српских и црногорских железница.

"У овом тренутку избори финансирања нису дефинисани, али најближи реализацији су договори и заинтересованост италијанске владе да подржи модернизацију пруге с једне стране, а с друге стране једна од ставки у протоколу у оквиру преговора о руском државном кредиту је и барска пруга", рекао је директор "Медија центра Железнице Србије" Ненад Станисављевић.

Путовање овом пругом биће избор оних који не журе, или оних који другу могућност немају. Од Београда до Бара, кроз 254 тунела ипреко 234 моста, и по петнаест сати путовања.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 23. мај 2024.
15° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара