Путници се враћају железници

Неће бити повећања цене у путничком саобраћају, најављују из "Железница Србије". Железница остаје најјефтинији вид транспорта путника и робе, а цене карата су разлог враћања путника тој врсти услуге.

Директор "Железница Србије" Милован Марковић најавио је да у путничком превозу до краја године, ако не дође до драстичнијих инфлаторних кретања, неће бити повећања цена карата, па ће тако железница и даље остати најјефтнији вид транспорта путника и робе у земљи.

Прошле године је на сваког путника на железници долазило десет путника који су користили аутобус, што због брзине, што због ниже цене карата. Међутим, ове године у првом тромесечју, због повећања цене бензина, тај однос се смањио на један према шест путника. Разлог зашто се, упркос нередовности и спорости, путници враћају железници је цена карата.

Главни проблем у железници је недостатак возних средстава, недостаје више од осамдесет путничких вагона да би се остварио редовни возни ред. До краја године укупно ће из кредита бити набављено двадесет дизел моторних гарнитура и око 30 електро гарнитура за превоз путника, које би за две године требало да се укључе у саобраћај.

Коридор 10 ће у наредне три године бити реконструисан и то на правцу ка Новом Саду, где ће пруга бити двоколосечна и оспособљена за брзину од 150 километара на час.

Радиће се пруга према Нишу, где је сада просечна брзина 40 километрара на час, а урадиће се и електрификација пруге Ниш-Димитровград, која је једина деоница у Европи где не пролазе електро локомотиве.

"За две и по године очекујемо да ћемо средствима од чешке владе, у вредности од 120 милона евра, за које имамо буџетску гаранцију, електирфицирати пругу у дужини од 95 километара и модернизовати је", каже директор "Железница Србије" Милован Марковић.

Знак за излазак из рецесије 

Марковић је истакао да је кредит повољан, а да је чешка страна условила његову реализацију учешћем од 50 одсто њихових компанија у послу.

Промет терета домаћих предузећа на српским железницама расте, што раније није био случај. Превезено је 63 одсто више робе него прошле године, а укупан проценат повећања транзитног, извозног и домаћег превоза је 34 одсто.

Директор дирекције за превоз "Железница Србије" Драган Грујић рекао је да се из тих података види "да је активност Владе Србије на израдњи инфраструктуре Коридора 10 повећана, јер се превози грађевински материјал, растресити терети камен, цемент, а расте и превоз за "Ју ес Стил" кокса и готове робе".

"То може бити добар показатељ да се српска привреда полако извлачи из рецесије", оценио је Грујић.

Ове туристичке сезоне "Железнице Србије" планирају свакодневну линију ауто-воза за Бар, а разговара се о увођењу таквих композиција из Новог Сада и Ниша.

Са Хрватским железницама покушаће да у шпицу сезоне, у јулу и августу, уведу ауто-воз за Сплит, а они који иду пут северне Грчке моћи ће да користе аутовоз за Солун, од јуна до септембра.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 17. мај 2024.
16° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара