Маркионе преузео "Крајслер"

Контролу над америчким "Крајслером", после шест месеци битке, преузео извршни директор "Фијата" Серђо Маркионе. Пред новом управом тежак задатак да поправи новчане прилике у презадуженом ауто-гиганту. "Крајслер" губи око 100 милиона долара дневно због незапамћеног пада продаје.

Извршни директор "Фијата" Серђо Маркионе коначно је, после шест месеци битке, преузео контролу над презадуженим америчким "Крајслером" и сада мора да докаже да је у стању да "из пепела" старе, подигне нову америчку аутокомпанију, не губећи притом из вида ни финасијска искушења пред којима се налази његова матична кућа.

"Крајслер" губи око 100 милиона долара дневно због незапамћеног пада продаје у време највеће рецесије од времена Другог светског рата, а Маркионе мора истовремено да рефинасира и око 4,5 милијарде евра "Фијатових" дугова који доспевају на наплату до краја ове године, подсећа агенција Блумберг.

Главни задатак Маркионеа биће да поправи новчане прилике у обе гигантске ауто-кампаније и да реши проблем дугова.

На основу јуче склопљеног уговора, "Фијат" ће имати 20 одсто удела у новом "Крајслеру", а Маркионе ће бити на челу треће по величини америчке аутокомпаније и шестог произвођача возила на свету.

Уговором о стратешком партнерству "Фијата" и "Крајслера", сва имовина банкротираног америчког произвођача која није оптерећена дуговима биће преписана новооснованој заједничкој фирми. Нова алијанса пословаће под именом "Крајслер групација".

За 20 процената учешћа у новој фирми, "Фијат" ће "Крајслеру" обезбедити технологију за производњу мањих, штедљивијих и еколошки чистијих возила.

У поседу америчке владе биће 9,85 процената нове аутомобилске компаније, 2,46 акција ће имати Канада, а преосталих 67,69 одсто биће у рукама пензионих и здравствених фондова Уједињеног синдиката запослених у аутоиндустрији.

Договор две аутомобилске куће је озваничен потписом, пошто је амерички Врховни суд претходно одбацио захтев пензионих фондова америчке државе Индијана и других противника удруживања, који су тражили да се трансакција заустави.

"Крајслер" је 30. априла прогласио банкрот, тако да је савез са "Фијатом" била једина могућност да се избегне ликвидација компаније, истичу аналитичари.

Маркионе је најавио да ће "Крајслер" одмах почети да производи и да ће се радници из затворених фабрика убрзо вратити на посао.

Први његов задатак биће да промени руководства у робним маркама "Крајслер", "Џип" и "Доџ", као што је то урадио 2004. године, када је дошао на чело "Фијата".

За сада се зна да ће доскорашњи потпредседник компаније Џим Прес бити један од два председника "Крајслер групације", а обављаће и функцију специјалог саветника Маркионеа.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 13. мај 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом